נתניהו נגד בג"ץ: "לרשות השופטת אין איזונים ובלמים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את בית המשפט בשיחה סגורה שקיים עם בכירי הליכוד. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם המערבי שבה בג"ץ יכול לקבל כל החלטה ואף אחד לא מרסן אותו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/05/20 20:44 ט באייר התשפ

נתניהו נגד בג"ץ: "לרשות השופטת אין איזונים ובלמים"
נתניהו. תוקף את בג"ץ, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד שופטי בג"ץ. על פי דיווח של כאן 11 מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה תקף את שופטי בית המשפט העליון בשיחה סגורה שקיים עם בכירי הליכוד, ערב הדיון בעניינו שהחל היום. בשיחה האשים נתניהו את בית המשפט כי הוא פועל ללא מעצורים. "לרשות השופטת אין איזונים ובלמים. ישראל היא המדינה היחידה בעולם המערבי שבה בג"ץ יכול לקבל כל החלטה ואף אחד לא מרסן אותו", התקומם נתניהו בשיחה. 

בנוסף, על פי הדיווח נתניהו הגדיל לעשות כאשר ביקש למדר את תוכן השיחה ממנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. אבואב הועלה על קו הטלפון, וכאשר נתניהו החל לדון עם חבריו לליכוד בנושאים הפוליטיים הוא פנה למנכ"ל משרד החינוך ואמר לו "תאטום את אוזניך"

כזכור, מוקדם יותר היום התקיים חלקו הראשון של הדיונים בבג"ץ בעתירות נגד כהונת אדם הנאשם בפלילים ועל ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד. הדיונים נערכו בהרכב של 11 שופטים, בראשות נשיאת בית המשפט אסתר חיות .הדיון נערך היום במשך שבע שעות בהם הוצגו כל הטענות של שני הצדדים, בעניין האם ראוי שנאשם בפלילים יוכל להרכיב ממשלה. מחר יחזרו הדיונים שיתמקדו בהסכם הקואליציוני.

על פי הצפי, ההחלטה של השופטים תגיע לאחר שהקואליציה תעביר את החוקים בקריאה שנייה ושלישית ביום חמישי, אולם במידה והשופטים יחליטו לפסול את ההסכם הקואליציוני או את נתניהו, מדינת ישראל עלולה להתדרדר לבחירות רביעיות.