שר החינוך: "בחודש הקרוב כולם יחזרו ללמוד"

שר החינוך מגיב ליום הראשון לחזרה ללימודים: "התלמידים חזרו מאושרים" ומאמין כי בימים הקרובים כל כיתות א'-ג' יחזרו ללימודים. עוד טען כי הם כבר ערוכים לחזרת הגנים מגיל 0-6. הוא גם מאמין שיהיה שר בממשלה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 20:38 ט באייר התשפ

שר החינוך: "בחודש הקרוב כולם יחזרו ללמוד"
הרב רפי פרץ., צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר החינוךהרב רפי פרץ התראיין הערב (א') לחדשות 12 והתייחס לחזרה ללימודים שנערכה היום, על אף שבערים רבות לא שיתפו עם ההחלטה פעולה. "היום הוא יום חג" טען הרב פרץ על אף חוסר שיתוף הפעולה, הוא לא מתרגש מהעניין וסביר כי ברור לו שהדברים נעשים בהדרגה ושהחזרה היא בהתנדבות, ואף נעשה תיאום עם ראשי הרשויות. "הילדים חזרו מאושרים הביתה" קבע שר החינוך ומאמין כי הדבר ישפיע על יתר ההורים,  ושהם ישלחו את הילדים לבית ספר.

"מחרתיים נהיה כבר עם 95% מהתלמידים שישובו ללימודים" אומר הרב פרץ. "אמרנו לרשויות שזה בסדר שהם עוד לא מוכנות, תוך יומיים שלושה כל המערכת תכנס לסדר". הרב פרץ מבטיח כי גם ביום ראשון הבא ישובו גם הגנים לפעילות, אך מדגיש שהיה חשוב קודם להמתין לנתונים של דו"ח מכון גרטנר שהיו עד כה כדבריו ראשוניים. "נכון לעכשיו הגרף של שלהם מראה ירידה, וביום ראשון מערכת החינוך תהיה מוכנה לקליטה של ילדים מגיל לידה ועד גיל 6, כל מסגרת תתחלק לשתיים כשבכל מסגרת תהיה גם גננת וגם סייעת. בכל קבוצה יהיו בין 7-8 ילדים".

שר החינוך השיב גם לשאלה מה יעשו כשידרשו לצרף גם את כיתו ד'-ו' שכרגע הכיתות שלהם מנוצלות על מנת לפצל את השכבות של א'-ג'. "ברגע שנרצה להחזיר את ד'-ו', וזה יקרה בחודש הקרוב, עד יוני למעשה כל החינוך חוזר ללימוד. אז כדי שיהיה מקום לכולם נקצה גם מקומות נוספים שישמשו ככיתות לימוד, או שתעשה רוטציה של משמרות". ומסיים בהכרזה "עד סוף החודש כולם יחזרו ללמוד".

הרב פרץ מפרט כי הלימודים שיתנהלו ברוטציה כנראה, כשכיתות א'-ג' ילמדו בחצי הראשון של השבוע וכיתות ד--ו' בחציו השני. משמעות הדבר שאם בימים הקרובים כיתות א'-ג' לומדים כמעט כל השבוע, ברגע שכיתות ד'-ו' ילמדו הם ירדו לחצי שבוע "אנחנו נבחן את האופציות", עונה הרב פרץ "הפעימה הבאה היא בעוד שבועיים, אז אחרי שנראה איך מתנהלים את השבועיים הקרובים. ונגיע להחלטות בהתאם".

לסיום נשאל האם הוא מצפה להיות שר בממשלה הבאה: "יש משא ומתן הגון וישר. אני מקווה ומאמין שאהיה שר גם בממשלה הבאה".