לאחר פטירת הרב הבר: קמפיין מיוחד לתרומות כליה

26 תורמי כליה המתגוררים במועצה האזורית הר חברון, יוצאים כעת בשיתוף עם המועצה בקמפיין המיוחד. המטרה: העלאת המודעות לתרומות וקיום הצוואה של הרב הבר "חיסול רשימת ההמתנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 18:20 ט באייר התשפ

לאחר פטירת הרב הבר: קמפיין מיוחד לתרומות כליה
צילום: עודד בן משה

כמחווה לאחר פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר, מי שעמד בראש עמותת מתנת חיים המסייעת בתרומת כליות, עשרות תושבים המתגוררים במועצה האזורית הר חברון יזמו השבוע קמפיין מיוחד להעלאת המודעות לתרומת כליה עבור חולים הזקוקים לתרומה זו. בימים הקרובים תעלה המועצה בקמפיין מיוחד הקורא לאלפי התושבים לתרום כליה, התורמים שכבר תרמו אומרים היום כי מדובר בהצלת חיים של ממש. 

חננאל ברוכי תושב גרעין חירן  שתרם כליה לפני 4 שנים לאישה שלא הכיר אומר כי הוא מקיים את הצוואה של הרב הבר "תרמתי כליה לבן אדם אחד והצלתי את חייו, כעת המטרה הכי חשובה שלנו היא לגרום לעוד אנשים לתרום, אני רוצה שנשארתי אותו חננאל לפני התרומה, אני רץ, מתעמל, אוכל בריא יותר, עושה הכל אותו דבר רק עם כליה אחת, תצילו חיים" 

קובי שמול תושב בית חגי שתרם כליה לפני שנתיים וחצי אומר כי הוא נחשף לסבל של חולי הכליות לאחר שראה את שכנתו עוברת טיפולי דיאליזה קשים "ראיתי והבנתי עד כמה זה סיוט, כשנודע לי שאפשר להציל אותם, נרתמתי ותרמתי כליה, וכמוני הלכו על זה עוד עשרות אנשים מהמועצה שלי. היום אחרי שנתיים וחצי בקושי אפשר לראות את הצלקת של הניתוח. חזרתי לעבודה אחרי פחות מחודש ואני פעיל, לחלוטין ואפילו לא בקבוצת סיכון בתקופת הקורונה" התורמים יחד עם המועצה יעודדו בשבועות הקרובים באמצעות מערך הסברה שיונגש לתושבים ושיעודד אלפי תושבי המועצה להצטרף למעגל התורמים, ובכך להציל חיים של אנשים נוספים.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי:"אני גאה בתושבי המועצה שלנו שלא רק שתרמו מגופם ממש, אלא גם מעלים למודעות של כולנו את הנושא, המשך מפעל חייו של הרב הבר ז"ל וקיום צוואתו לחיסול רשימת ההמתנה. כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא. אני קורא לכל התושבים שיכולים לתרום כליה ואין להם מחלות רקע לנסות ולסייע להציל חיים של אחרים"