יוצאים מהבית: אלו המקומות שחזרו לפעילות בהוראת משרד הבריאות

משרד הבריאות החל לפעול ליציאה מהמשבר ולפתיחת הכלכלה. כיפה עושה לכם סדר - אילו מקומות אושרו לפתיחה מחודשת ובאילו תנאים. מה מותר ומה אסור - נכון להיום

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 15:09 י באייר התשפ

יוצאים מהבית: אלו המקומות שחזרו לפעילות בהוראת משרד הבריאות
ארכיון, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

מאז חג הפסח, וביתר שאת מאז יום העצמאות, ולאור הירידה בעקומת הנדבקים בקורונה, והירידה במספר החולים בישראל, החלה הממשלה להתוות אסטרטגיית יציאה מהמשבר הבריאותי והכלכלי של התפרצות הקורונה. לאור הבלבול הרב שנוצר, בעקבות התדרוכים, ההדלפות והשינויים הרבים בהנחיות, ריכזנו עבורכם את כלל ההקלות שכבר אושרו - מה מותר ומה אסור לעשות כרגע.

טיפול נפשי (בדרך של אבחון, הערכה, ייעוץ, טיפול, שיקום או ניהול שיחות בדרך של מפגש פנים אל פנים, וללא מגע של המטופל, ובכלל זה טיפול הניתן בידי פסיכולוג או עו"ס).

-הטיפול יתקיים עם מטופל אחד, או יותר אם מדובר במטופלים הגרים באותו מקום.
-המטפל והמטופל יעטו מסיכה.
-המטפל והמטופל ישמרו על מרחק של 2 מ' לפחות. 

בתי אוכל יוכלו לפעול במתכונת של טייק אווי (בנוסף למשלוחים).
-לא תתאפשר ישיבת לקוחות בבית העסק, ולא יהיו מקומות ישיבה בבית העסק. 
-לא ישהו בבית העסק לקוחות ביחס הגדול  מ – 2 לקוחות לכל קופה פעילה, ובבית עסק הגדול מ – 100 מ"ר לא ישהו יותר מ – 4 לקוחות על כל קופה פעילה. 

כלל החנויות, מספרות ועסקי טיפולי יופי וקוסמטיקה, פדיקור ומניקור, והסרת שיער בלייזר, למעט חנויות או עסקים אלה בקניון -

לא ישהו בבית העסק לקוחות ביחס הגדול מ – 2 לקוחות על כל קופה פעילה, ובחנות שגודלה מעל 100 מ"ר – לא ישהו לקוחות ביחס הגדול מ – 4 לקוחות לכל קופה פעילה. על המחזיק של המקום לקבוע וליישם מנגנון להגבלת מספר הנכנסים, בהתאם למגבלות האמורות. 
-בעל העסק יימנע ככל הניתן צפיפות והתקהלות של אנשים במקום אחד, ושמירה על מרחק של 2 מ' בין אדם לאדם  (למעט אנשים הגרים יחד) לשם כך, יסמן המחזיק בעסק במקום המיועד לתור בקופה סימון מקומות עמידה במרחק של 2 מ'

בתי ספר עבור תלמידי כיתות א'-ג', ולתמידי כיתות י"א-י"ב

על פי ההחלטה, כיתות א'-ג' ילמדו חמישה ימים בשבוע במשך חמש שעות ביום, בקבוצות של 17 תלמידים. כיתות י"א-י"ב יגיעו לתגבורים לקראת בחינות הבגרות הצפויות להתחיל ב-22 ביוני. הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 17 תלמידים. בחינוך החרדי יחזרו ללמוד הישיבות הקטנות, שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י"א.

בחינוך המיוחד יחזרו כל התלמידים מגיל 21-3 בימים א'-ה' בין השעות 8:00 ל-14:00 ובחברה הערבית עד לשעה 13:00, בשל הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד 13:00 בימים א'-ה'.