בנט: אנחנו בכלל לא בכיוון של להיכנס לממשלה

שר הביטחון התייחס למשא ומתן מול הליכוד ולאפשרות שימינה תישאר באופוזיציה. בנוסף, בנט טוען כי המדינה צריכה להיערך להתפרצות נוספת של הנגיף: צריך למנות פרויקטור שינהל את משבר הקורונה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/05/20 15:58 ט באייר התשפ

בנט: אנחנו בכלל לא בכיוון של להיכנס לממשלה
נפתלי בנט. התלבטות קשה, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר הביטחון נפתלי בנט מדבר היום (א') לתקשורת, והתייחס למשא ומתן שמנהלת ימינה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו גם לאפשרות כי מפלגתו תישאר באופוזיציה. "כרגע אנחנו בכלל לא בכיוון של להיכנס לממשלה", טען שר הביטחון והסביר כי ימינה תיכנס רק אם הממשלה תהיה בכיוון האידאולוגי הנכון, "כרגע, הכדור נמצא אצל ראש הממשלה והוא צריך להחליט איזו מפלגה נמצאת אצלו בסדרי העדיפויות". בהמשך טען בנט כי בימינה אכן מעוניינים בתיק הבריאות מהסיבה שיש לו השפעה על הציבור.

בנוסף, התייחס שר הביטחון לאסטרטגיית היציאה הנכונה ממשבר הקורונה, כמו גם לאפשרות כי הקורונה תתפרץ פעם נוספת בחורף. תחילה הסביר בנט כי אחד הצעדים הדחופים הוא להחזיר את אמון הציבור. "אנחנו חייבים לחזק את אמון הציבור ולהציג לו מתווה שקוף וגלוי לפיו מתקדמים עם אסטרטגיית היציאה. הממשלה מחויבת לעשות מתווה שקוף מראש. דבר שני - מה המודל לפיו מתקדמים או עוצרים ביציאה מהמשבר. אני הצגתי את מודל הרמזור שמבוסס על קצב גידול החולים הקשים. אנחנו תלויים בקצב הגידול. אם הוא מזנק, עוצרים, אם או דועך ממשיכים. 

בנוסף, בנט התייחס לאפשרות כי הקורונה תתפרץ בשנית והסביר כי יש להיערך לכך. "צריך פרויקטור לאומי לניהול של הקורונה. אנחנו חייבים להיות ערוכים לגל שני וזה לא יקרה בלי שיהיה פרויקטור. בנוסף, מערך הבדיקות עדיין מאד מאד איטי, אם כי אני שמח שבהרבה לחץ הגדלנו את מספר הבדיקות. דבר שלילי - כל מקבץ הנתונים חייב להיות חשוף לציבור. נכון להיום זה נשמר תחת משרד הבריאות ולא חשוף וזה מסיבות שאני לא יודע להסביר אותן. צריך לפתוח את הנתונים - כך נשיב את אמון הציבור"

עוד הוסיף בנט ואמר כי "מבחינתי, אנחנו צריכים לפתוח את חדרי הכושר כמה שיותר מהר. יש לנו אפשרות להגדיל את כמות החולים המונשמים. אנחנו רחוקים מהתמוטטות של מערכת הבריאות ולכן אפשר לפתוח את המקומות את חדרי הכושר". בנט גם הסביר כי הסגירה של המקומות גרועה יותר מפתיחתם המחודשת. "הגענו לשלב שאנחנו מוציאים יותר כסף על הפגיעות מעצירת המשק, לעומת הכסף שאנחנו מוציאים על הטיפול בקורונה עצמה. הנזק שמדינת ישראל חווה מהתרופה לקורונה גדול יותר מהנזק של המחלה עצמה"

בנט התייחס גם למשא ומתן מול חמאס בנוגע להחזרת שבויים לישראל, שעל פי הדיווחים השונים, מטפס מדרגה בשבועות האחרונים. "אני תמיד הייתי נגד שחרור של אסירים רוצחים בכל זמן ובכל מצב וכך אני גם עכשיו. זו היתה עמדתי בעבר וזו גם עמדתי כעת"