הזיגזג של יאיר גולן: "גאה להיות יהודי"

לאחר שהסיר מחשבון הטוויטר שלו את האיזכור של יהדותו בטענה שמדובר ב"פרסום מדיר", חבר הכנסת יאיר גולן שב לתמונה המקורית: "נולדתי יהודי, אני גאה להיות יהודי - למה להצניע זאת?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 14:36 ט באייר התשפ

הזיגזג של יאיר גולן: "גאה להיות יהודי"
צילום: צילום מסך

חבר הכנסת יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי) שינה מספר פעמים את הסיסמא על הכרזה שלו בחשבון הטוויטר שלו, כאשר תחילה כתב "שמאל, יהודי, גאה", אולם בעקבות התרעמות בצד חבריו בשמאל, בטענה שמדובר ב"פרסום מדיר" הפוגע באוכלוסיות מיעוטים, שינה אותה ל"ביחד נבנה תקווה". כעת הוא חזר לסיסמא המקורית וטען: "נולדתי יהודי, אני גאה להיות יהודי - למה להצניע זאת?"

"לאחרונה התלוננו בפניי על סיסמא שהשתמשתי בה עד לא מזמן: ״שמאל יהודי גאה״ תוך התרעמות על הבלטת המילה ״יהודי״. יגאל סרנה, לדוגמה, כל כך התרעם שכתב עליי ש״אם הערבים יסכימו, נתפשר ונקבל גם פליטי צה״ל ומוחברת״. חברים, על מה הזעם?", פתח חבר הכנסת גולן. 

חבר הכנסת קבע כי הוא לא מתבייש בזהותו: "לי ברור שמי שמתבייש בזהות העצמית שלו ומצניע אותה, לעולם לא ידע לקבל את האחר ולכן כל כך חשוב לי להבליט אתה. אני איש שמאל ולא מתבייש בכך, זה מתבטא בפשטות בכך שאני מתנגד לסיפוח של מיליוני פלסטינים לשטחה של מדינת ישראל. אני ציוני כמו בן גוריון ורבין, שחלמו על מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה שמקיימת שיוויון אזרחי, פרטי וגם קהילתי. מתוך זהותי המובחנת, אני יודע לקבל זהויות מובחנות אחרות. מתוך זהותי המובחנת והבטוחה בעצמה, איני חש מאוים על ידי זהויות של אחרים. מתוך זהותי המובחנת אני נכון לשותפויות עם אחרים באהבה ובקבלה. וכן, אני גאה - איני מתבייש במורשתי, איני בוש בעברי, אני יודע לברך ולהודות על הטוב והרע".

גולן הסביר מדוע הוא חוזר לסיסמה המקורית: "נולדתי יהודי, אני גאה להיות יהודי - למה להצניע זאת? האם חבריי בשמאל ידרשו מערבי ישראלי להצניע את ערביותו? או מדרוזי להצניע את היותו דרוזי? איני מבין את הגישה הגלותית המבקשת למחוק את זהותינו היהודית. דווקא גאוותי על מה שאני, דווקא הביטחון העצמי שיש לי במי אני ובמה שאני, מאפשרת לי לקבל בקלות ובאהבה את האחר. מי שרוצה שותפות של אמת בין כל חלקי העם, חייב להיות בטוח בזהותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן