בית המשפט קבע: הרבנות הראשית תמסור מידע בנוגע לבירורים שהיא עורכת על רבני חו"ל

לאחר שנודע כי הרבנות לא מכירה בגיורי רבנים אורתודוקסיים מחו"ל וכי היא עורכת "תחקיר" עליהם, בית המשפט המחוזי בירושלים חייב את הרבנות למסור את המידע הנוגע לבירורים שהיא עורכת ופסק הוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח לטובת תנועת נאמני תורה ועבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 08:38 ט באייר התשפ

בית המשפט קבע: הרבנות הראשית תמסור מידע בנוגע לבירורים שהיא עורכת על רבני חו"ל
הרבנים הראשיים. יקחו חלק בתפילה, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית הדין לעניינים מנהליים, הגיש את פסיקתו בעתירת תנועת נאמני תורה ועבודה לקבל את כל התכתובות אותן עורכת הרבנות עם גורמים בארה"ב, בכל הנוגע לאישור גיורים, נישואין וגיטין של רבנים שונים ולחשוף את המידע שהתקבל מחו"ל אל הרבנות הראשית, שהביא לפסילת רבנים בעבר. 

בפסק הדין חייב בית המשפט את הרבנות להגיש את כל התכתובות (ללא ציון שמות נותני המידע) בתוך 60 יום מתום תקופת החירום בבתי המשפט וכן פסק הוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח, לטובת תנועת נאמני תורה ועבודה. 

כזכור, בעבר התעוררה סערה כאשר התברר כי הרבנות לא מכירה בגיורי הרב וייס, הרב לוקשטיין ורבנים אורתודוקסיים מודרניים אחרים בצפון אמריקה, ונודע כי הרבנות הראשית לישראל אינה מאשרת רבנים שונים מהזרם האורתודוקסי מודרני וכי היא עורכת "תחקיר" על אותם רבנים, באמצעות רבנים אחרים בחו"ל (כגון רבני ה-RCA). עלה חשד כבד, כי ההחלטות המתקבלות על ידי הרבנות לגבי אישור רבני חו"ל אינן ענייניות ומתקבלות ללא כל הליך מסודר ושקוף. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן