לקראת הדיונים בבג"ץ: הפגנות מימין ומשמאל ברחבי הארץ

בצל הדיונים בבג"ץ על העתירות נגד הממשלה המסתמנת, בתנועה לאיכות השלטון הפגינו בכיכר רבין ומולם, פעילי הליכוד, הפגינו מתחת לביתו של היועמ"ש מנדלבליט

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/20 22:12 ח באייר התשפ

לקראת הדיונים בבג"ץ: הפגנות מימין ומשמאל ברחבי הארץ
צילום: Miriam Alster/FLASH90

בצל דיוני בית המשפט עליון, הצפויים להתחיל מחר (א'), בנושא העתירות נגד ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד ונגד הרכבת הממשלה בידי נאשם בפלילים , למעלה מ 5,000 איש השתתפו בהפגנת התנועה לאיכות השלטון הערב (שבת) בכיכר רבין. גם הימין ערך הפגנה בכיכר גורן, בפתח תקווה, מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. 

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, אמר בפתח ההפגנה: "רק אתמול חשבנו שאנחנו יודעים להבדיל בין טוב לרע, בין אמת לשקר, בין חושך לאור, רק אתמול חשבנו שאנחנו יודעים להבדיל בין צודק ללא צודק, מושחת ולא מושחת. והנה לפתע היום אנחנו מבינים שהכל הבל הבלים. הכל כאוס. רק אתמול עד חשבנו שאסור לבגוד, ולגזול ולדבר דופי ולתפור שקר ולדבר מרמה, אבל היום פתאום הכל מותר".

נזכיר, כי 11 שופטים צפויים לדון בעתירות שהוגשו נגד הממשלה המסתמנת. על פי ההסכם בין כחול לבן לליכוד, במידה ובית המשפט פוסל את מועמדותו של נתניהו לכהן כראש ממשלה או בעוד שנה וחצי כממלא מקום ראש הממשלה - ההסכם מבוטל ונערכים לישראל תדרדר לבחירות רביעיות. בעקבות הסקרים המחמיאים, המנבאים לליכוד למעלה מ-40 מנדטים, גורמים בימין טוענים כי נתניהו דווקא חפץ במעורבותם של שופטי בג"ץ בכדי לשפר עמדות ולהקים ממשלת ימין ולחוקק את פסקת ההתגברות.