בשומרון לא חוזרים ללמוד, באפרת מוכנים ללמודים עם מגבלות: הכאוס במערכת החינוך נמשך

לאחר שראשי ערים רבים הודיעו כי לא יחזירו את התלמידים לספסל הלימודים , יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הודיע כי גם בשומרון לא יפתחו הלימודים. לעומתו, באפרת החליטו לפעול על פי הנחיות הממשלה ולפתוח את בתי הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/20 20:50 ח באייר התשפ

בשומרון לא חוזרים ללמוד, באפרת מוכנים ללמודים עם מגבלות: הכאוס במערכת החינוך נמשך
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לאחר שהממשלה החליטה להחזיר את מערכת החינוך ללימודים, ראשי רשויות רבות, בהן תל אביב ורמת גן, הודיעו כי בשל ההתראה הקצרה - בערים שלהם התלמידים לא יחזרו לספסל הלימודים. הערב (שבת) מצטרף אליהם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהודיע כי גם בשומרון הלימודים יחלו רק ביום שני, לעומתו ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, כי בתי הספר באפרת נערכו מראש ולכן התלמידים במועצה המקומית יחזרו ללמוד כבר מחר (א'). 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ציין כי ההודעה על חזרה ללימודים נעשתה ברגע האחרון וכי: "מתווה הפתיחה שהעבירה הממשלה תוך משיכת הזמן עד יום שישי אחה"צ, אינו מסודר ואיננו נותן מענה מלא בנושא השמירה על בריאות התלמידים, התו הסגול, מענה מסודר בהסעות לחינוך הרגיל ולחינוך המיוחד וחוסר בהירות בנושא כ"א".  

דגן הודיע לתושבי השומרון כי: "הנהלת המועצה החליטה שלא לחדש את הלימודים ביום ראשון הקרוב, על אף שנעשתה הערכות והכנה בימים האחרונים של כלל מוסדות החינוך" עוד הוא הוסיף: "בריאות התלמידים ובני משפחותיהם ותנאי הלימודים לתלמידנו היקרים בראש מעיינינו. לא נסכן את בריאות התלמידים בשל קבלת החלטות בהולה ולא מסודרת". 

דגן ציין במכתבו לתושבים כי המועצה נמצאת בקשר ישיר עם משרדי הממשלה, ובראשם משרד החינוך, ומחכה להנחיות ברורות ולתשובות מספקות הערב או מחר בבוקר מתוך תקוה ורצון לפתוח את מוסדות החינוך כבר ביום שני. 

במועצה האזורית שומרון לומדים מעל 20,000 תלמידי בתי ספר גנים ומעונות. המוסעים בכ 1000 קווי הסעה מדי יום. אחוז התלמידים בתוך האוכלוסייה הכללית עומד על כ 49% מכלל האוכלוסיה. והוא מהגבוהים בארץ.

בניגוד לשומרון, על רקע ההערכות המוקדמות ועם היערכות נכונה בתי הספר במועצה המקומית אפרת יפתחו ביום ראשון בבוקר לכיתות א-ג ולכיתות י"א- י"ב. במועצה המקומית אפרת פועלים 5 בתי ספר יסודיים ו5 תיכונים והיא קולטת רבים  מתלמידי הסביבה במועצה ומחוץ לה. בימים האחרונים נערכו במערכת החינוך המקומית להשבת הלימודים עם המגבלות בהן הגדלת המרחק בין השולחנות, חיטוי  הפרדת תאי שירותים ועוד. בנוסף מידע מופרט על כללי שיגרת הקורונה מועבר הן להורים והו לתלמידים.

ראש המועצה עודד רביבי "לאחר חזרת החינוך המיוחד פעלנו במרץ להכשיר גם את בתי הספר לשגרת לימודים בצל הקורונה. אנשי ההוראה יקיימו שיחות עם התלמידים וינחו אותם כיצד יש לנהוג בימי קורונה" .