ארצות הברית מאשימה: סין השמידה ראיות ועדויות על נגיף הקורונה

דו"ח חמור של ברית "חמש העיניים קובע כי סין "סיכנה מדינות אחרות" בכך שהסתירה מידע על נגיף הקורונה ו"העלימה" רופאים שדיברו על כך. המסמך עשוי להיות הבסיס לתביעה משפטית נגד סין על רשלנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/20 21:43 ח באייר התשפ

ארצות הברית מאשימה: סין השמידה ראיות ועדויות על נגיף הקורונה
הנשיא טראמפ. "אלפים יתאבדו", צילום: shutterstock

דו"ח מודיעין של ארצות הברית ומדינות מערביות נוספות, משמשת בה כמשקיפה. קובע כי סיום פעלה ל"טיוח הקורונה" ומפרט את טקטיקות ההסתרה. לפי המסמך של ברית "חמש העיניים", ברית מודיעין שבה חברות ארצות הברית, אוסטרליה, בריטניה, ניו זילנד וקנדה, ושלפי פרסומים בעבר ישראל "סין ידעה כבר בדצמבר שהנגיף עובר מאדם לאדם, הורתה להשמיד דגימות קורונה ו'העלימה' את מי שניסה לדבר".

ממסמך החמור, בן 15 העמודים לא עדיין לא מצביע מהו מקור הקורונה, אולם הוא עשוי להיות הבסיס לתביעה משפטית נגד סין על רשלנות. על פי הדו"ח ממשלת סין "סיכנה מדינות אחרות" בכך שהסתירה מידע על הנגיף, "העלימה" רופאים שדיברו על כך, השמידה ראיות לכך במעבדות וסירבה להעביר דגימות חיות למדענים בעולם שמנסים לפתח חיסון.

במקביל, מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר טיפול חירום בתרופה 'רמדסיביר' בחולי קורונה במצב קשה, זאת בהמשך לממצאי מחקר חדש של יצרנית התרופה שהראה כי חלק מהחולים שטופלו בה הצליחו להתאושש מנגיף הקורונה.