מספר החולים ממשיך לרדת, מספר המונשמים צונח | מספרי הקורונה

מספר הנפטרים עלה ל-222, אך מנגד מספרי החולים ממשיכים לרדת, וביממה החולפת אובחנו 328 בני אדם כמי שהחלימו מהנגיף. גם מספר החולים הזקוקים להנשמה יורד, כמו גם מספר המוגדרים במצב קשה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/04/20 20:23 ו באייר התשפ

מספר החולים ממשיך לרדת, מספר המונשמים צונח | מספרי הקורונה
מחלקת קורונה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המספרים יורדים, בתקווה שלא יעלו שוב. משרד הבריאות מעדכן הערב (ה') כי ביממה האחרונה אובחנו 112 חולים חדשים בקורונה בישראל. מנגד, 328 בני אדם החלימו מהנגיף, ומספר החולים הפעילים מוסיף לרדת, ועומד על 7,163 חולים. מדובר בירידה כוללת של 223 חולים ב-24 השעות האחרונות.

עד כה נדבקו בנגיף בישראל 15,946 בני אדם, והחלימו ממנו 8,561. מספר הנפטרים כתוצאה מנגיף הקורונה עומד הערב על 222, שבעה נוספים מאז אמש.

מספר החולים במצב קשה מוסיף גם הוא לרדת, ועומד על 105, עשרה פחות מאתמול. מתוכם נזקקים להנשמה 82 חולים, שמונה פחות מאתמול. נזכיר כי חלק מהחולים המונשמים נפטרו, אך ישנם גם כאלה שמצבם השתפר, והם אינם זקוקים יותר להנשמה מלאכותית.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים כרגע 329 חולים, וחלק ממחלקות הקורונה כבר נסגרו. רוב הנדבקים בקורונה, 4,200 בני אדם, נמצאים באשפוז ביתי ובמעקב של קופות החולים. בבתי המלון שהוסבו לאשפוז חולי קורונה שוהים כעת 1,759 איש.

מספר החולים בישראל

מספר החולים בישראלצילום: משרד הבריאות

בתוך כך, שרי הממשלה ב"קבינט הקורונה", אישרו הערב את המלצת משרד הבריאות להטיל סגר על שכונות מסוימות בירושלים - באזור רוממה, קרית בעלז וקרית צאנז - בשל עלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה בשכונות אלו. 

בנוסף, אישרו השרים את המלצת משרד הבריאות להסיר את הסגר על שכונות בעיר נתיבות, בשל נתוני ההדבקה שהשתפרו, ובמקביל המליץ להאריך בחמישה ימים נוספים את הסגר שהוטל על שכונות בעיר בית שמש, ובעיקר ברמת בית שמש ב'.

בעיר טייבה, בה נתוני התחלואה עלו, אישרו השרים את המלצת משרד הבריאות לא להטיל סגר, אך כן להגביל את התנועה אל העיר וממנה. וביישוב חורה בנגב יוטל סגר למשך חמישה ימים, בשל ההתפרצות שם.