התחבורה הציבורית תחזור לפעול בשעות הערב

משרד התחבורה הודיע כי קווי האוטובוס יחזרו לפעול בשעות הערב והלילה, לאחר תקופה ארוכה בה פעלו עד השעה 20:00 בלבד. בסופי השבוע עדיין לא תהיה תחבורה ציבורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 19:46 ו באייר התשפ

התחבורה הציבורית תחזור לפעול בשעות הערב
ארכיון. תחבורה ציבורית, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

משרד התחבורה הודיע הערב (ה') כי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ תחזור לפעול בשעות הערב, החל מיום שלישי הקרוב, ה-5.3. כזכור, החל מאמצע חודש מרץ, אז החלו ההגבלות בישראל בשל התפשטות מגפת הקורונה, הוגבלה מאוד תנועת האוטובוסים, והופסקה בין השעות 20:00 בכל ערב עד 5:00 בבוקר, וכן בסופי השבוע, כשתנועת הרכבות הושבתה כליל.

עם זאת, התחבורה הציבורית לא תחזור עדיין לפעול בסופי השבוע, ותנועת האוטובוסים תופסק מדי ליל חמישי, ותחזור רק ביום ראשון בשעה 5:00 בבוקר. טרם פורסם תאריך יעד לחזרת פעילות רכבת ישראל.

במשרד התחבורה ציינו עוד כי מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית עדיין נמוך. על פי נתוני המשרד, בתחבורה הציבורית בישראל משתמשים כיום רק 12 אחוזים ביחס למספרים בשגרה.

בתחילת השבוע תקף יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בשל אי החזרת תנועת הרכבות לפעולה, וטען כי הוא פוגע בעובדים. בתגובה טען סמוטריץ' כי בר דוד מפגין "בורות מביכה", ופירט את פעולות רכבת ישראל בזמן השבתת הקורונה, ואת הסיבות לכך שחזרתה מתעכבת.