הדיון בבג"ץ על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו - ישודר בלייב

בית המשפט העליון יעביר בשידור חי את הדיון באפשרות שנתניהו ירכיב ממשלה בזמן שהוא עם שלושה כתבי אישום. הדיון יתקיים מול 11 שופטים ביניהם נשיאת בית המשפט העליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 18:19 ו באייר התשפ

הדיון בבג"ץ על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו - ישודר בלייב
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום ראשון יתקיים הדיון בבג"ץ בנוגע להטלת הרכבת הממשלה על חבר כנסת עם כתבי אישום, הדיון כמובן מכוון לבנימין נתניהו שכנגדו יש שלושה כתבי אישום. בבית המשפט העליון החליטו כי הדיון יערך בשידור חי, ויעשה מול הרכב של 11 שופטים ביניהם גם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. כזכור את העתירה הגישו, בין היתר, התנועה לאיכות השלטון, לאחר מספר ניסיונות שנדחו, אך לאחר ההסכם הקואלציוני בין נתניהו וגנץ בית המשפט אישר את העתירה. 

עוד נמסר מטעם בית המשפט כי הדיון יעשה עם מחיצות שקופות בין הנוכחים ובכמות מוגבלת, על מנת למנוע הדבקות של נגיף הקורונה. הדיון יערך במשך יומיים ביום ראשון וביום שני. מוקדם יותר היום (ה') יועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש לבג"ץ את תגובתו לעתירות המבקשות למנוע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה. לפי עמדתו קבע כי על אף הקשיים המשמעותיים הקיימים שמתעוררים בעניין, אין בהם כדי להקים עילה להתערבות שיפוטית.

היועמ"ש סבור כי יש לדחות גם את הסעדים המבקשים להביא לביטול ההסכם, או לביטול חלק מסעיפיו. היועמ"ש מציין, כי בחינת חוקיות הסדריו השונים של ההסכם הקואליציוני, נכון שתיעשה בשלב הוצאתו של ההסכם מן הכוח אל הפועל.