"מכשילים את פתיחת גני הילדים בכוונה"

יו"ר מרכז השלטון המקומי טוען כי אין אפשרות להחזיר את גני הילדים במתכונת שקבע משרד הבריאות: "אם כך יהיה המצב, נדרוש להפסיק את הלמידה מרחוק"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/04/20 18:13 ו באייר התשפ

"מכשילים את פתיחת גני הילדים בכוונה"
חיים ביבס, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מרכז השלטון המקומי נגד משרד הבריאות. במכתב ששיגר היום (ה') חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי, לראש הממשלה נתניהו, הוא טוען כי גני הילדים מכילים 35 ילדים בשכבה ולא ניתן לפצל אותם לקבוצות של 15 ילדים. לדברי ביבס: "אם כך יהיה המצב, נדרוש להפסיק את הלמידה מרחוק, ובעבור כל יום שנדחים הלימודים בגני ם- הגננות יחזירו את הימים בחופשת הקיץ".

ביבס טוען כי "מעבר לאפליה ולאי השוויון ככל שמדובר בחוק חינוך חובה, הרי שמדובר בפגיעה משמעותית ביכולת ההורים לחזור לשגרה בכל תחומי החיים, ובפרט פגיעה ביכולתם לחזור למעגל העבודה בשעה שבמדינת ישראל יש 1.1 מיליון מובטלים- כל הורה רביעי".

הוא ביקש את התערבותו הדחופה של ראש הממשלה, בכדי שניתן יהיה להחזיר המשק לפעילות וצמיחה, בתנאים המאתגרים העומדים בפנינו: "משרד הבריאות מצפה שנחלק גני ילדים שבהם 35 ילדים לשניים ועדיין נקפיד על מגבלת 15 ילדים בקבוצה? אנחנו ערוכים כבר כמה שבועות לקבל את הילדים אבל יש גורמים שעושים הכל כדי שלא נפתח את הגנים; ההורים צריכים לדעת: מכשילים את המהלך בכוונה".

כזכור, מוקדם יותר אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי הוא ממליץ שלא לפתוח את גני הילדים בשלב הראשון. ביום ראשון צפויים לחזור, תחת מגבלות ובקבוצות קטנות, כיתות א' עד ג' ללימודים בבתי הספר.