בר סימן טוב: לא ממליץ לפתוח את הגנים

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בישיבה עם השרים כי הוא אינו תומך בינתיים בהשבת פעילות הגנים, אך לא מתנגד להשבת הלימודים בכיתות א'-ג'. השרים מתנגדים להמלצתו אך חוששים שראש הממשלה יתמוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 17:51 ו באייר התשפ

בר סימן טוב: לא ממליץ לפתוח את הגנים
משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בישיבת שרים שנערכה היום (ה') בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, והתייחס להחלטה להשיב את מערכת החינוך לגיל הרך כבר ביום ראשון. בר סימן טוב אמר בישיבה כי הוא אינו ממליץ להשיב כבר ביום ראשון את הפעילות בגנים. מדובר על כלל הגנים מגילאי 0-6, והשווה לדרום קוריאה, הנמצאת במצב טוב מבחינת המלחמה בנגיף, שגם שם עדיין לא שוו מהלימודים.

מנגד הבהיר בר סימן טוב כי הוא כן תומך בלהשיב את תלמידי כיתות א' עד ג' לבתי הספר תוך שמירה על ההנחיות שניתנו. השרים שנכחו בישיבה הביעו התנגדות גורפת לדבריו של בר סימן טוב, אך חוששים שראש הממשלה יתמוך בהמלצתו.  מחר יקיים ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב בנושא, אז יתקבלו ההחלטות הסופיות, לאחר קבלת התוצאות של נתוני ההדבקה בתום שבוע ההקלות הראשון.

כזכור, משרד החינוך פרסם  את מתווה החזרה ללימודים של תלמידי כיתות א'-ג' וילדי הגנים  לקראת יום ראשון הקרוב. המתווה נועד לאפשר למנהלי מוסדות החינוך ולמנהלות הגן להיערך לקראת החזרה, ולתת בידיהם מידע אודות ניהול סביבת בית הספר ואורחות בית הספר באופן מקצועי ומותאם. המתווה כולל את כלל בתי הספר היסודיים  במדינת ישראל בחינוך הרשמי, המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור.