ראש העין: נקבע מותו של האזרח שתקף שוטר

אירוע פלילי בראש העין, אזרח כבן 30, בעל עבר פסיכיאטרי, דקר שוטר ברגלו וגרם לו לפציעה באורח קל. בתגובה לתקיפה ירה השוטר לעבר תוקפו וגרם לו לפציעה אנושה. האזרח פונה לבית החולים, אך שם נאלצו לקבוע את מותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 17:09 ו באייר התשפ

ראש העין: נקבע מותו של האזרח שתקף שוטר
אילוסטרציה, צילום: צילום מסך

ברחוב מהרי"ץ בראש העין תקף גבר כבן 30 שוטר וגרם לפציעתו באורח קל, השוטר נדקר ברגלו ובתגובה ירה אל עבר התוקף. השוטר בן ה-28 שנפצע באורח קל שב לתחנת המשטרה בראש העין לאחר שקיבל טיפול בעקבות הפציעה ברגלו. בעקבות הירי נפצע התוקף באורח קשה, וכוחות מגן דוד אדום טיפלו בו טיפול ראשוני ולאחר מכן פינו אל בית החולים בלינסון בפתח תקווה. מצבו הוסיף להחמיר ולאחר שעה נאלצו לקבוע את מותו. 

על פי המשטרה האזרח הדוקר הוא בעל עבר פסיכיאטרי, ושוחר מאשפוז רק לפני חצי שנה, וכן  והוגשו נגדו שני כתבי אישום בשנים האחרונות. על פי החקירה הראשונית נסיבות האירוע נגרמו לאחר שאמו של הדוקר דיווחה בטלפון למשטרה כי בנה נושא סכין בידו ורוצה לשחוט את חיות המחמד שבבית. שוטר שהיה באזור מיהר לעבר הבית ונתקל בתוקף עוד ברחוב. כשהתוקף ראה את השוטר החל להסתער לעברו ואף דקר את השוטר ברגלו.

כתגובה לתקיפה החל השוטר לירות חמש פעמים לעבר התוקף, ובכך גרם לו לפציעות אנושות. התוקף כאמור הוא בעל עבר פלילי ואף לוקה בנפשו, לפני שמונה שנים הוגש כתב אישום נגדו לאחר שהתפרע בבית אמו ותקף אותה ואת אחיו. בית המשפט קבע על צו הרחקה בין התוקף ואמו אך הוא שב לביתה מספר פעמים ואף תקף שוטר שניסה להרחיקו, בית המשפט גזר עליו חצי שנת מאסר על תנאי. 

לאחר שנתיים תקף שוב שוטרים ועלה למשפט נוסף אז בהליכים נגדו נשלח לבדיקה פסיכיאטרית שקבעה כי הוא אינו כשיר לעמוד למשפט. התוקף נכנס לאשפוז פסיכיאטרי שיצא מהאחרון רק לפני חצי שנה. היום יצא שוב עם סכין על מנת לתקוף בבית אמו, מה שהוביל לתקיפת שוטר ולמותו.