משרד הבריאות יבטל את ההחלטה האוסרת על אזרחים ותיקים להגיע לעבודה

ההקלות בהגבלות הקורונה הביאו עמן את התו הסגול לעסקים. אחד מהתנאים לקבלתו היה איסור על עובדים מגיל 67 להגיע לעסק. השרה גילה גמליאל: "מברכת על כך שמשרד הבריאות חזר בו". משרד הבריאות: "בוחנים להחיל לכל היותר המלצה בלבד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/04/20 14:05 ו באייר התשפ

משרד הבריאות יבטל את ההחלטה האוסרת על אזרחים ותיקים להגיע לעבודה
צילום: Hillel Maeir/Flash90

משרד הבריאות יבטל את האיסור על עובדים מעל גל 67 להגיע למקום עבודתם, איסור שרבים לא אהבו. "התו הסגול" נכנס אל חיינו מיד לאחר חג הפסח עם ההקלות הראשונות מהגבלות הקורונה. אחד מהתנאים לקבלת התו הסגול לעסקים הוא לאסור על עובדים מגיל 67 להגיע לעסק. השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, פנתה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, וטענה שתקנה כזאת מהווה אפליה על בסיס גיל, פוגעת כלכלית באזרחים הוותיקים ומרחיקה אותם מהחברה. 

משרד הבריאות מסר לשרה ולגורמי המשרד כי לאחר דיון חוזר בעניין הם לא יעמדו יותר מאחורי האיסור הזה, ובוחנים להחיל לכל היותר המלצה בלבד. בתקנות לשעת חירום המעודכנות שיעלו בקרוב לאישור הממשלה לא יהיה איסור מחייב בעניין. 

השרה גילה גמליאל: "אני מברכת על כך שמשרד הבריאות נענה לבקשתי וחזר בו מההחלטה לאסור על האזרחים הוותיקים לעבוד. אמשיך לוודא כי האזרחים הוותיקים משתלבים באסטרטגיית היציאה ככלל האוכלוסייה ומתקבלות לגביהם החלטות ענייניות".