פרץ מגן על הלמידה מרחוק: "הוכיחה עצמה כמענה חיוני בימים של חירום ואי ודאות"

ימים ספורים לפני החזרה ללימודים, שר החינוך הסביר בדיון במליאת הכנסת כי הלמידה מרחוק הוכיחה את עצמה וטען כי המרד נמצא במו"מ מול משרד האוצר לגבי הלימודים בחודש יולי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 11:47 ו באייר התשפ

פרץ מגן על הלמידה מרחוק: "הוכיחה עצמה כמענה חיוני בימים של חירום ואי ודאות"
השר פרץ עם מנכ"ל משרדו שמואל אבואב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך רפי פרץ ענה היום (ה') במליאת הכנסת לשאילתות של חברי הכנסת בעניין הלמידה מרחוק והחזרה ללימודים. 

"למעלה מחודש פועלת מערכת החינוך, כמו מדינת ישראל כולה, תחת שגרת חירום. עם ההודעה על סגירת בתי הספר, פעל משרד החינוך באופן מיידי לפתיחת מערכת החינוך במתכונת מקוונת של למידה מרחוק. מטרתנו היתה לייצר סדר יום לימודי בתנאים שנוצרו, ולהעניק מסגרת של שגרה. המורים והגננות גילו מנהיגות ונרתמו למשימה המורכבת הזו ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה אליהם", הסביר פרץ. 

עוד הוסיף שר החינוך: "בשבוע האחרון פעלנו להחזרת החינוך המיוחד ואנו ערוכים להחזרת מערכת החינוך באופן מדורג ומבוקר כבר ביום ראשון הקרוב. יחד עם זאת אנו מבינים, כי הלמידה מרחוק, תמשיך ללוות אותנו  ופועלים לעדכן ולהתאים את מתווה העבודה. לצורך כך אנו פועלים במספר מישורים : יצאנו להיוועצות עם הציבור לצורך למידה מהשטח ואיסוף תובנות לקידום וחיזוק הלמידה המקוונת, ככלל ועבור אוכלוסיות מיוחדות. אנו עורכים סקר בקרב גננות ומורים בנוגע לשימוש בכיתות וירטואליות – על מנת לבנות מענים של ליווי והדרכה בהתאם. אנו פועלים להידוק מתווה הלמידה המקוונת בכפוף לתכנית הלימודים, וליצירת כלי הערכה פנימיים שיסייעו למורים לעקוב אחר התקדמות התלמידים ולאתר קשיים. מעשירים את חומרי הלמידה המקוונים העומדים לרשות המורים והגננות. ומרחיבים את ההדרכה של גננות ומורים בלמידה מרחוק. הלמידה מרחוק הוכיחה עצמה כמענה חיוני בימים של חירום ואי ודאות. היא ללא ספק הצליחה לייצר סדר יום לימודי ורגשי עבור מיליוני תלמידים - נתוני השימוש מדברים בעד עצמם".

פרץ התייחס ללמידה מימי הקיץ וטען כי הדבר נמצא במשא ומתן מול משרד האוצר: "בהתאם להסכם שנחתם עם המורים יוחזרו 9 ימי לימוד בחודש יולי ובאשר לתקופה הנוספת מתנהל בימים אלה משא ומתן. עם תום החזרת הימים, יפעלו בתיה"ס במתכונת של בתיה"ס של החופש הגדול. אך בשינוי שמבחינה פדגוגית הלימודים יהיו כרגיל. נכון לעת הזו, בבסיס התקציב של משרד החינוך האפשרות להפעיל את בתיה"ס של החופש הגדול עבור כיתות א' –ג', אנו נמצאים בשיח מול משרד האוצר על מנת להרחיב את ההפעלה לגני הילדים וכיתות ד' – ו'. שאר הימים בחודש יולי עדיין נמצא במו"מ בין האוצר לארגוני המורים. מאמין שבקרוב יגיעו להבנות."

על המתווה חזרה ללימודים אמר השר: "אנחנו פועלים בהדרגתיות בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות והמל"ל, כאשר ההוראה למנהלים והמורים היא הקפדה יתרה על הנהלים. הגנים חוזרים ברוטציה, כאשר גם הקבוצה שמגיעה מפוצלת לשניים. בבתי ספר היסודיים אנחנו בשלב ראשון מחזירים את כיתות א-ג. כך יהיה מספיק מקום בבתי הספר. כל המתווה יהיה תחת הערכת מצב להתפשטות הנגיף. היום אנחנו רואים את הפירות של הסגר הגדול בפסח, ורק בקרוב נראה את התוצאות של ההקלות האחרונות. כך נעשה גם בחזרה שלנו, נבדוק מה תמונת המצב כל הזמן כדי שלא נגיע לגל נוסף. אני תקווה כי נחזור לשגרה הברוכה במהירות וימי הקורונה ירחקו מאיתנו. במציאות מורכבת זו, פעלנו בכל האמצעים, על מנת לגשר על הפער שנוצר בעקבות הפסקת הלמידה ונמשיך לעשות כן עד אשר נחזור לימים כקדם