שלמה בניזרי תוקף את הציונות הדתית: "הם לא שומעים לרבנים"

השר לשעבר, התארח ב'קול ברמה' ותקף את הציונות הדתית כולה. על רשימת ימינה אמר: "יותר מרוב אנשיה הם לא דתיים וגם הדתיים זה דתיים בעירבון מוגבל". איילת שקד: "הנה רב שכדאי שתקשיב לו: אמר רבי עקיבא, ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/04/20 10:48 ו באייר התשפ

שלמה בניזרי תוקף את הציונות הדתית: "הם לא שומעים לרבנים"
שלמה בניזרי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לשעבר, שלמה בניזרי, התארח בתכנית ב'קול ברמה' ומצא לנכון לתקוף את הציונות הדתית: "הבעיה אצלם בציונות הדתית שאין אצלם הנהגה, אין אצלם רבנים שהם ישמעו להם, הם לא שומעים לרבנים, איך אמר בנט? "אנחנו שואלים את הרבנים אבל רק מתייעצים איתם, הם לא יחליטו לנו, לא ניתן להם שיחליטו לנו". ה' ישמור תראו מה זה. ברגע שמחנכים את הנוער ככה שהרבנים לא שווים, רק מתייעצים אבל כל אחד מחליט לעצמו ושמים מפלגה שמייצגת ציבור דתי, שחצי או יותר מרוב אנשיה הם לא דתיים וגם הדתיים זה דתיים בעירבון מוגבל - עם סימן קריאה וסימן שאלה - ככה בדיוק נראה אחר כך הציבור, תראו איך פוגעים בנוער ובחינוך שלהם"

;

ומה קורה אצל החרדים: "אצלנו, הציבור החרדי, יש לנו הנהגות, יש את האדמו"רים, יש מועצת גדולי תורה, מועצת חכמים, הכל יש ברוך ה', ותראו איזה יופי. הכל על טהרת הקודש". בניזרי התייחס גם ליום העצמאות ולציבור שאינו שומר מסורת: "ביום העצמאות תזכרו דבר אחד, אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה. החופשיים, הם הכי משועבדים, הכי משועבדים ליצרים ותאוות שלהם. מי יכול לחגוג עצמאות? מי שעוסק בתורה". 

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, ימינה, הגיבה לדברי בניזרי בחשבון הטוויטר שלה: "הנה רב שכדאי שתקשיב לו: ״אמר רבי עקיבא, ואהבת לרעך כמוך - זה כלל גדול בתורה״. הציונות הדתית מעמידה רבנים ותלמדי חכמים מהשורה הראשונה ובד בבד מובילה את ההתפתחות הישראלית בצבא, במדע ובעסקים. כבר מזמן לא נזקקים לאישורך".

ח"כ אופיר סופר, ימינה, הגיב גם הוא לדברי בניזירי בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב ששלמה בניזרי בחר דווקא בימים שאנו מתאבלים על 24 אלף מתלמידיו של רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה להשתלח כנגד הציונות הדתית בצורה כזאת. תרומתה הציונות הדתית לתורת ישראל ועם ישראל היא תרומה ענקית ובניזרי האחרון שיכול להטיף ולטנף עליה ומוטב לו שיפשפש קודם במעשיו".

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך: "הדברים ששלמה בניזרי אומר פה הם חרפה, לשון הרע ושנאת חינם. אהבת התורה אינה קניין של אדם כזה או אחר ואף אחד, בטח אדם מורשע, לא רשאי להוציא את דיבתה של הציונות הדתית שהקשר שלה לתורה,לעם ולארץ הוא ללא עוררין".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן