ועדת חוץ וביטחון אישרה להאריך ב-5 ימים את השימוש באיכוני שב"כ לחולי קורונה

למרות ההחלטה של בג"ץ, שהקפיאה את איכון ניידים של חולי קורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, הסבירה בוועדה כי זה "טובת המשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 09:28 ו באייר התשפ

ועדת חוץ וביטחון אישרה להאריך ב-5 ימים את השימוש באיכוני שב"כ לחולי קורונה
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ועדת המשנה למודיעין אישרה להאריך ב-5 ימים בלבד את החלטת הממשלה לשימוש באיכוני שב"כ. יו"ר הוועדה, ח"כ רא"ל (במיל') גבי אשכנזי סיכם את הדיון ואמר כי הוא רואה בפעולות הממשלה התחלה של התנעת תהליך חקיקה, אך הוסיף כי זאת החלטה קשה ללכת לחקיקה שתאפשר לשב"כ לבצע גם פעילות אחרת. הוועדה אישרה את הצעתו של היו"ר אשכנזי להאריך את השימוש באיכונים עד יום שלישי בלבד, ולא עד יום חמישי כפי שביקשה הממשלה.

"אם אכן ביום ראשון הממשלה תחליט שהיא לא הולכת על חקיקה אז ההחלטה תפוג, ואם היא תרצה להמשיך היא תבוא אלינו ביום שלישי ונבדוק כמה זמן להאריך. אני ממליץ להגביר את החקירות האפידמיולוגיות והבדיקות, שכן אנחנו מבינים שיש סיכון אבל נצטרך לחיות בשגרת קורונה בשנה הקרובה ולפיכך יש חשיבות להגברת החקירות האפידמיולוגיות ובחינת חלופות טכנולוגיות אחרות", הסביר אשכנזי.

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, הסבירה בוועדת המשנה למודיעין: "ברור לנו לחלוטין שללא שימוש בשירות של השירות נפסיד הרבה מאוד בידודים והרבה מאוד חולים וברור לנו שצריך את זה לטובת פתיחת המשק".  היו"ר אשכנזי שאל על כמות ההדבקות היומית היורדת, ופרופ' סדצקי השיבה: נענו בין 170-184 הדבקות ביום. אבל אנחנו צריכים לראות כל הזמן את התמונה הגדולה. ככל שבעצם המקרים יורדים ואין מקרי הגעה מחו"ל אנחנו יותר ויותר מבינים שכשהולכים בשיטת הפינצטה רוב אסטרטגיית היציאה בנויה על כך. אחרי שכל כך פתחנו נתחיל לראות שוב הדבקות בקהילה. זה בדיוק הזמן שנצטרך לאתר כל מקרה ואת המגעים שלו.

כזכור, בית המשפט העליון הקפיא את הצו שאפשר לשב"כ לעקוב אחר מכשירי סלולר של אזרחים חולי קורונה. "עלינו לשמור מכל משמר שהאירועים החריגים שעמם אנו מתמודדים בימים אלה לא יותירו אותנו עם מדרון חלקלק"