לראשונה בעולם: מלונית קורונה לבעלי צרכים מיוחדים במגזר הדתי

עמותת שיח סוד פתחה מלונית ייחודית בירושלים, ראשונה מסוגה בעולם, בה מאושפזים חולי קורונה מהמגזר החרדי והדתי בעלי צרכים מיוחדים. מנכ"ל שיח סוד: "מענה נוסף שפיתחנו בתקופה מורכבת זו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/04/20 11:04 ו באייר התשפ

לראשונה בעולם: מלונית קורונה לבעלי צרכים מיוחדים במגזר הדתי
הנערים בפעילות במלונית, צילום: שיח סוד

משבר נגיף הקורונה לא פסח גם על בעלי הצרכים המיוחדים. עמותת שיח סוד פתחה מתקן אשפוז הראשון בעולם, שהוקם עבור אנשים עם מוגבלות. המתקן, המשמש כמלונית, ממוקם בירושלים ומאכלס כרגע כ-20 חניכים עם מוגבלות חולי קורונה במצב קל. את המתקן מאיישים אנשי צוות רפואי עם ניסיון בטיפול באנשים עם מוגבלות, חלקם נדבקו בנגיף אולם חלקם טרם נדבקו והם מודעים לכך שהעבודה עם הנערים, ככל הנראה, תוביל להדבקתם, אך הם מוכנים לכך.

נערכים לקליטת חניכים חדשים

נערכים לקליטת חניכים חדשיםצילום: שיח סוד

החניכים צריכים טיפול מיוחד ואינם יכולים לשהות בבידוד בתי ומסוגר בשל מצבם. לצורך כך הוקמה המלונית בה יש סדר יום מיוחד לבעלי צרכים מיוחדים שכולל פעילויות ספורט, יצירה ולימוד. המלונית הייחודית מצוידת בציוד רפואי חדשני, ציוד אירוח וערוכה לקליטת בנים ובנות בהפרדה מלאה. נזכיר כי המגזר החרדי התמודד ביתר שאת עם הנגיף בשל הצפיפות המאפיינת את הערים החרדיות ולכן התעורר הצורך לעזור לבעלי הצרכים המיוחדים שחלו בנגיף. 

צילום: שיח סוד

הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד הסביר: "זהו מענה נוסף שפיתחנו לשירות החניכים והמשפחות בתקופה מורכבת זו, במקביל להקמת מתחם לחייבי בידוד, ללמידה מרחוק של מערכות החינוך המיוחד בשיח סוד ולהפעלה אינטנסיבית במתכונת מתוגברת של כל 50 הדירות במערך הדיור שמספקות מקום מגורים מעולה גם עכשיו. אני תקווה שבסיעתא דשמיא נעבור את משבר הקורונה במהירות ובבטיחות, ואסיר תודה לשותפינו היקרים: משרדי הרווחה, הבריאות והחינוך, הרשויות המקומיות, התורמים שמתגייסים לתמיכה, ההורים השותפים והצוות שמגלה מקצועיות ומסירות."

פעילות מיוחדת עם החניכים

פעילות מיוחדת עם החניכיםצילום: שיח סוד


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368