גרמניה הוציאה אל מחוץ לחוק את ארגון הטרור חיזבאללה

לאחר שהפרלמנט הגרמני אישר להוציא מהחוק את פעילות חיזבאללה במדינה, משרד הפנים הגרמני הוציא צו פדרלי שהוציא את הארגון אל מחוץ לחוק. גורמי הביטחון בגרמניה מעריכים כי במדינה יש מעל 1,000 חברי חיזבאללה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/04/20 09:11 ו באייר התשפ

גרמניה הוציאה אל מחוץ לחוק את ארגון הטרור חיזבאללה
צילום: פלאש 90

משרד הפנים הגרמני פרסם הבוקר (חמישי) צו פדרלי המוציא את ארגון חיזבאללה, על כלל זרועותיו, אל מחוץ לחוק בגרמניה ואף נקט באמצעי אכיפה, בכפוף להוראות הצו. הצו אוסר לקיים כל קשר עם פעילי הארגון ואינו מבדיל בין זרועותיו השונות - צבאית, מדינית או סוציאלית. על פי הצו, נאסר לעשות כל שימוש בסמלי הארגון ונכסי הארגון בגרמניה, ובמידה ויימצאו, יוחרמו.

כבר בדצמבר האחרון הפרלמנט הגרמני הצביע ברוב גדול להוציא את הארגון אל מחוץ לחוק לאחר ששתי מפלגות השלטון במדינה קראו לאסור על פעילות הארגון במדינה ואמרו שיש לכלול את הארגון ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. גורמי הביטחון בגרמניה מעריכים כי במדינה יש כ-1,050 חברים בארגון חיזבאללה.

דובר מפלגתה של הקנצלרית,אנגלה מרקל, אמר: "פעילויות חיזבאללה ממומנת באמצעות פעילויות פליליות בכל רחבי העוללם. יש להפסיק להפריד בין הזרועה הפוליטי לזו הצבאית ויש לכלול את חיזבאללה, בכללותו, ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי". נציין שהאיחוד האירופי לא מכליל את הזרוע הפוליטית של חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור שלו. 

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, בני גנץ בירך על ההחלטה: "אני מברך את ממשלת גרמניה על ההחלטה החשובה להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור ולאסור את פעולותיו באופן גורף על אדמת גרמניה. זהו מהלך משמעותי וחשוב במאבק העולמי נגד הטרור."