ביידן מתחייב: "אם אבחר לנשיא - אשאיר את השגרירות בירושלים"

ג'ו ביידן, מי שמסתמן כמועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית התחייב כי לא יחזיר את השגרירות האמריקאית מירושלים לתל אביב, אבל קרא להחלטה של הנשיא טראמפ: "קצרת ראייה וקלת דעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 08:19 ו באייר התשפ

ביידן מתחייב: "אם אבחר לנשיא - אשאיר את השגרירות בירושלים"
נתניהו וביידן, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

מי שצפוי להיות המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע אמש (ד') כי לא יחזיר את שגירות ארצות הברית לתל אביב, למרות שהוא אינו מרוצה מההחלטה של הנשיא טראמפ. 

המהלך לא היה צריך לקרות כפי שקרה", אמר ביידן, ששימש בעבר כסגנו של ברק אובמה. "מהלך כזה היה צריך לצאת לפועל במסגרת עסקה גדולה יותר, כדי לעזור לנו להשיג ויתורים חשובים לשלום בזמן התהליך. אבל עכשיו זה כבר נעשה, ואני לא אחזיר את השגרירות לתל אביב".

ביידן תקף את הנשיא דונלד טראמפ, שצפוי להתמודד פעם נוספת על התפקיד,  וטען כי ההחלטה היתה: קצרת ראייה וקלת דעת", והוסיף גם כי יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים, כדי להחיות את התקווה של הפלסטינים להשגת פתרון שתי המדינות: "הייתי תומך גאה במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית במשך כל חיי", הוסיף ביידן. "הממשל שלי ידרבן את שני הצדדים לנקוט בצעדים כדי לשמור על הסיכוי של פתרון שתי המדינות בחיים"

כזכור, הנשיא טראמפ הודיע על העברת השגרירות לבירת ישראל עוד בקמפיין הבחירות שלו. השגרירות נחנכה במאי 2018 בהשתתפות ביתו של טראמפ, איוונקה טראמפ, ויועצו ג'ראד קושניר. ההערכות היו כי יתחוללו מהומות קשות בעקבות ההחלטה, אולם למעשה היא עברה בשקט יחסי. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן