כלת התנ"ך העולמית לנוער: רות כהן

בהפרש של שתי נקודות ולאחר מאבק צמוד, תלמידת אולפנת בהר"ן, רות כהן, בת ה-16, היא כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער. סגנה הוא משה גלידאי מישיבת מקור חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/20 13:03 ה באייר התשפ

כלת התנ"ך העולמית לנוער: רות כהן
כלת התנ"ך רות כהן, לצד סגנה משה גלידאי, עם שר החינוך פרץ, צילום: דוברות משרד החינוך

כלת התנ״ך העולמי לנוער תש"פ היא רות כהן בת ה-16, תלמידת כיתה י"א באולפנת בהר"ן בגדרה.  החידון נערך בסימן "ערבות הדדית". "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" (תהילים קל"ג). במקום השני - משה גלידאי - ישראל - כיתה י"א, ישיבת מקור חיים, כפר עציון. במקום השלישי זכה  - חיים נתן שילדס - ארצות הברית. במקום הרביעי זכתה - מרים שרם - מקסיקו.

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי נערך היום (ד'), במעמד שר החינוך – הרב רפי פרץ, יו"ר הכנסת – בני גנץ, מנכ"ל משרד החינוך – שמואל אבואב, יו"ר הסוכנות היהודית – יצחק (בוז'י) הרצוג והגב' מרים פרץ. החידון התקיים בהנחייתו של ד"ר אבשלום קור.

על רקע נגיף הקורונה ועל פי הנחיות משרד הבריאות נערך החידון שלא בנוכחות קהל. המתמודדים מחו"ל השתתפו באמצעות ניידות שידור בארצות מוצאם.

חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. לשלב הגמר העפילו 16 מתמודדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 66 מתמודדים מ-29 מדינות שונות, בהן: אוסטרליה, אוקראינה, אורוגוואי, אזרבייג'ן, אנגליה, ארגנטינה, ארה"ב, אתיופיה, בוסניה, ברזיל, גאורגיה, גיברלטר, דרום אפריקה, הולנד, הונגריה, ונצואלה, מולדובה, מקסיקו, ישראל, ספרד, פולין, פנמה, צ'כיה, צרפת, קולומביה, קוסטה ריקה, קנדה ורוסיה.

משתתפי החידון

משתתפי החידוןצילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, רפי פרץ: ״התנ"ך הוא הנכס התרבותי הגדול ביותר של מורשת ישראל ואמונתה. שורשיו קיימים ושזורים בנו בכל עת, עוד מראשית האנושות כולה. התנ"ך הוא היצירה המחברת בין כולנו, עם הנצח היהודי- ללא כל קשר למחלוקות הקיימות בחברה. הקניית ערכיו היא חשובה החשובה ביותר לעם היהודי, הוא הקנה לעולם ערכים מהותיים שבלעדיהם ספק אם היינו עם מיוחד שכזה. התנ"ך עוסק בעברו של עם ישראל ובייעודו. קירוב בני הנוער לתנ"ך, פסוקיו, רזיו ופרקיו הוא נדבך חשוב לחיזוק השורשים בארץ וחיבור למקורות. השנה לאור משבר הקורונה, נערך החידון במתכונת קצת שונה אך רוח התנ״ך, אוצרותיו ומטעמי תכולתו לא משתנים ולו לרגע אחד״.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן מברך את סגן כלת חידון התנ"ך העולמי הטרי, משה גלידאי תושב אלון שבות שבגוש עציון ואומר:
"זכות גדולה נפלה בחלקנו שסגן כלת חידון התנ"ך העולמי הינו  מבית היוצר של גוש עציון, חבל ארץ של התנ"ך והמורשת. משה הפגין ידע רחב לאורך החידון  וכבש את העולם בידע העשיר והרחב שבא איתו מהבית. זוהי משימתינו וחובתנו היא להנחיל לילדנו את מורשת התנ"ך ואת אהבת התנ"ך לכל תלמידי ישראל. אשריך משה, אתה גאווה גדולה לגוש עציון ולמדינת ישראל".

תנועת בני עקיבא מברכת את כלת התנ"ך העולמית ומדריכת התנועה רות כהן על זכייתה במקום הראשון בחידון התנ"ך שהסתיים לפני שעה קלה בירושלים.
מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "תנועת בני עקיבא כולה גאה ברות כהן שהוכתרה היום ככלת התנ"ך העולמית. רות מדריכת שבט מעפילים בסניף התנועה במרכז שפירא ומקיימת בחייה ממש את המנון התנועה "ראשינו בעמקי תורתה" ומהווה מודל ומופת לחניכיה בכל פעילותה. אנו מברכים את כהן ומצדיעים לה על הצלחתה הכבירה ואנו בטוחים כי תמשיך להפיץ את אור התנ"ך גם בהמשך העשייה התנועתית המבורכת שהיא מובילה במהלך השנה כולה."