אושר המתווה לחזרת ישיבות ההסדר לפעילות

מתווה החזרה ללימודים של ישיבות ההסדר אושר על ידי ראש הממשלה. בין התנאים לחזרה לישיבות: קבוצות קטנות וחבישת מסכה. איגוד ישיבות ההסדר: "נעשה כל מאמץ להחזיר כמה שיותר תלמידים ללימוד בישיבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/04/20 17:46 ד באייר התשפ

אושר המתווה לחזרת ישיבות ההסדר לפעילות
בית מדרש, אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהשתתפות ראש המל״ל מאיר בן שבת, שר החינוך הרב רפי פרץ, מנכ״ל משרד הבריאות ושרים נוספים, אישר ראש הממשלה את מתווה המל״ל לחזרתן של הישיבות לפעילות סדירה והדרגתית בכפוף להוראות משרד הבריאות והנחיות המל״ל.

כך זה יעבוד: בשלב הראשון, הישיבות תחולקנה לקבוצות של עד 26 תלמידים (קפסולה). כל קפסולה נמצאת למשך שבועיים במתחם מבודד, ללא מגע חיצוני. אחרי שבועיים הקפסולות מתאחדות למבנה אחד למשך ארבעים וחמישה ימים נוספים שבהם הם מבודדים מהחוץ ונמצאים בתוך מסגרת אורגנית קבועה אחת. כמו כן, התלמידים יחויבו לחבוש מסכה בכל זמן שהותם בישיבה.

מתווה ה"קפסולות" חל גם על תלמידי המכינות הקדם צבאיות, מדרשות לבנות וכל מוסד שיעמוד בתנאים שנקבעו.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר: "סיימנו עכשיו דיון עם ראש הממשלה. מברך על כך שאישרנו את המתווה בנושא פתיחתן של הישיבות וחזרתן ההדרגתית לשגרה תוך כפיפות מלאה להנחיות המל״ל ומשרד הבריאות. אין לי ספק כי גם התלמידים עצמם שכמהים כל כך לחזור לשגרה סדירה, יקיימו את ההנחיות במלואן. נמשיך לעשות הכל בכדי להיטיב עם כל גווני האוכלוסייה והחזרת השגרה בצורה בטוחה ויעילה״.

אורי פינסקי, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, מסר: "אנו מברכים על אישור המתווה לחזרת הישיבות ללימודים. הישיבות ילמדו את הפרטים ויעשו כל מאמץ להחזיר כמה שיותר תלמידים ללימוד בישיבות תוך עמידה על קיום הוראות הבטיחות שאושרו. אין יום מתאים מיום העצמאות, למאמץ לחיזוק לימוד התורה במדינתנו האהובה, תחי מדינת ישראל!"