אבנר נתניהו: "אין בעולם יום כמו יום הזיכרון, אנחנו חיים אותנו"

אבנר נתניהו בפוסט בפייסבוק: "יום הזיכרון שלנו הוא לא גליפולי, אנחנו לא מסתכלים על החללים מרחוק. אין בעולם יום כמו יום הזיכרון. אנחנו חיים את החללים שלנו, כולנו ביחד. אנחנו חיים אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/20 14:44 ד באייר התשפ

אבנר נתניהו: "אין בעולם יום כמו יום הזיכרון, אנחנו חיים אותנו"
אבניר נתניהו בקברו של יוני בשנה שעברה, צילום: Hadas Parush/Flash90

בפוסט לרגל יום הזיכרון שפרסם היום (ג') בצהרים, כותב אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה: "זה המקום שאני תמיד עומד בו בצפירה בצהריים. ההר מפוצץ באלפי אנשים. באופן אישי אני תמיד מתחזק מלראות בכמה אנשים יוני נגע, וכמה ביום הזה כולנו ביחד, משפחות שכולות, חיילים, תיכוניסטים, כל עם ישראל".

"השנה אנחנו לא פיזית ביחד, אני לא פוקד את הקבר ורואה איך תנועות נוער מקריאות מכתבים שלו, לפני שאני עולה לקברים מצוק איתן וממשיך לנצר אחרון. וזה קשה ומוזר, אבל חד פעמי. יוני שלי נח כבר 44 שנה אבל החלקה תמיד חיה. לצערנו תמיד יש חללים נוספים, לא רחוק משם קברו את דימה לוויטס ודור דרעי ומקס שטיינברג בצוק איתן. אני יודע כי הייתי בלוויות, כי המון היו", כותב אבנר.

לדבריו, "אנחנו חיים את מציאות השכול באופן קבוע וביום הזיכרון כולם פוקדים את כל הקברים ביחד, כאילו באמת כולם נהרגו באותו היום. רק לפני כמה דקות בחדשות דיברו על חשד לפיגוע. באוסטרליה ראיתי בכל מקום אנדרטה לחללים האוסטרליים במלחמת העולם הראשונה, קרבות היסטוריים כמו גליפולי או באר שבע. הייתי שם ביום הזיכרון שלהם, שמוקדש בעיקר למלחמה ההיא."

וסיים, "שני היסטוריונים התווכחו כמה דקות על הקרבות בטלוויזיה וחוץ מזה כלום. הכול כרגיל. יום שבו כולם עוצרים? צפירה? תשכחו מזה. יום הזיכרון שלנו הוא לא גליפולי, אנחנו לא מסתכלים על החללים מרחוק. אין בעולם יום כמו יום הזיכרון. אנחנו חיים את החללים שלנו, כולנו ביחד. אנחנו חיים אותנו"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10220664858547377&set=a.1399647067203&type=3&theater