מביש: עיתונאי "הארץ" לועג למרים פרץ דווקא ביום הזיכרון

דווקא ביום הזיכרון בחרו בעיתון הארץ לפרסם ביקורת פרובוקטיבית על דבריה של כלת פרס ישראל מרים פרץ. "פרץ מקדשת את החיים - כי רק החיים יכולים לקדש את המוות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 28/04/20 13:58 ד באייר התשפ

מביש: עיתונאי "הארץ" לועג למרים פרץ דווקא ביום הזיכרון
מרים פרץ. זכתה לביקורת פרובוקטיבית, צילום: פלאש 90

מרים פרץ, כלת פרס ישראל ששכלה את שני בניה שנפלו בהגנה על המולדת, העניקה בסוף השבוע ראיון לחדשות קשת בו היא טוענת כי בכוונתה לעמוד בתקנות הממשלתיות ולא לפקוד את קברי בניה מאחר והיא רוצה לקדש את החיים. הבוקר רוגל אלפר, עיתונאי "הארץ", פרסם טור בעיתון בו הוא מבקר את החלטתה של פרץ. הטור, שהיה חריף במיוחד, עורר סערה ברשת. 

"עבור מרים פרץ, מטרת החיים היא אחת: קידוש המוות" כתב אלפר. והוסיף "פרץ מקדשת את החיים - כי רק החיים יכולים לקדש את המוות. מטרת החיים - קידוש המוות. המתים אינם יכולים לקדש את המוות. הם לא יכולים לעלות לקברים, להתאחד סביבם. את זה רק החיים מסוגלים לעשות. זו עובדה. אפשר גם לקרוא לזה אילוץ. ולפיכך מקדשת פרץ את החיים, כדי להמשיך לעלות לקברותיהם של בניה. אבל זה איננו קידוש החיים. זה ההפך הגמור. זה שיעבוד החיים לקידוש המוות"

בהמשך כותב אלפר: "לא יודע אם מרים פרץ הקריאה את דבריה מטלפרומפטר במהלך הריאיון, או שפשוט יש לה טלפרומפטר בלב. אבל היא כרגיל הקפיצה אותי מהכיסא עם הדיבור הנשיאותי הרהוט, הפומפוזי והדרמטי שלה, שכולו סיסמאות המקדשות את פולחן המוות והשכול הישראלי". אלפר לא הסתפק בזה והטיח בפרץ כי היא ממנפת את השכול "כדי להפוך לדמות ציבורית, נשיאותית, המשתמשת בכלי התקשורת הכי נפוצים ומשפיעים במדינה, כדי להעביר מסרים מעצבי תודעה".

עמוס שוקן, מו"ל הארץ, הסביר בחשבון הטוויטר שלו כי טורו של אלפר עוסק בביקורת טלוויזיה, ועוסק בדברים שהובאו בתוכנית  : "פרץ היא דמות ציבורית ואפשר לכתוב עליה בתור שכזאת". 

ראוי לציין כי התוכנית עם פרץ שודרה כבר בסוף השבוע, אבל בהארץ בחרו להמתין עם פרסום המאמר ליום הזיכרון.

כאמור, הטור של אלפר עורר סערה ברשת, כאשר הגולש יהודה שוחט מטיח בשוקן "עמוס, זה טקסט מגעיל שאין בו דבר מלבד פרובוקציה, טפשות וחוסר רגש והבנה של המציאות. אבל זה לא העניין, מותר לבקר את מי שרוצים. בעיקר, התזמון מעורר בחילה (גם במשפחות שכולות). לא מבין מה הערך בזה"

גם העיתונאי אביעד גליקמן תהה על התזמון: "למה להעלות טקסט כזה היום? אני דוגל בחופש הביטוי המלא לכל אחד ושכל מבקר טלויזיה יעשה את תפקידו ויכתוב מה שהוא רוצה. אבל למה דווקא היום?? טקסט מבחיל."

גליקמן זכה לתגובה מעיתונאי הארץ ניר גונטז' שענה לו: "הטקסט הזה מכבד את ההרוגים. מילולית; עושה להם כבוד, הרבה יותר מאשר הטקסטים הילדותיים והשקריים אודות "מסרו נפשם עבור קידוש השם", "במותם ציוו לנו את החיים", וכל השיט הזה. יום הזכרון הוא היום להזכיר גם את המחדלים, את התאונות, את ההחלטות המדיניות הטיפשיות"

גם אריאנה מלמד התייצבה לצידו של אלפר ואמרה: "מתי אתה רוצה שיעלה טקסט שהוא ביקורת על מה ששודר אתמול בטלויזיה? ביום הזכרון לחופש הביטוי?"