נתניהו: אני יודע כמה קשה לא להגיע לקבר, השנה נזכור את הנופלים בלבבות שלנו

ראש הממשלה מבקש לנחם את המשפחות השכולות, שהשנה לא יוכלו לפקוד את קברי יקיריהם שנפלו בהגנה על המולדת, בשל נגיף הקורונה. "אני יודע כמה שזה קשה, כי הייתי רוצה כמוכם, להיות ליד קברו של אחי"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 28/04/20 11:06 ד באייר התשפ

נתניהו: אני יודע כמה קשה לא להגיע לקבר, השנה נזכור את הנופלים בלבבות שלנו
נתניהו. יודע כמה קשה לא לפקוד את החללים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יום הזכרון השנה מתקיים בצל נגיף הקורונה, במה שהביא את ממשלת ישראל להחליט כי העלייה לבתי העלמין של המשפחות השכולות לא תתאפשר, זאת מחשש להידבקות בנגיף הקטלני. מי שמבקש להביע תנחומיו למשפחות ולעודד אותן הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו ששולח מסר למשפחות בפוסט שהוא מעלה בדף הפייסבוק שלו.

צפו בדברים: https://www.facebook.com/watch/?v=277748733256544

"אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, ב-72 שנות עצמאותנו ידענו ימי זיכרון שונים.ידענו ימי זיכרון בזמנים של מלחמות וקרבות, בתקופה של מבצעים ופשיטות, בשעות של פיגועי טרור, וגם בעתות שלווה שבהן נמשכת המוכנות והדריכות - כי היא אף פעם לא עוזבת אותנו. השנה אנו מעלים את זכרם של בנינו ובנותינו גיבורי התהילה, בעיצומו של המאבק בנגיף הקורונה. זהו אויב מסוג חדש, אבל בעזרת ה' ננצח גם אותו. נעשה זאת בנחישות, בעוז רוח ובלכידות לאומית.

"ערכים אלה הם מורשת הנופלים, מורשת יקירינו, מוסיף נתניהו, "ברגעי מבחן הם צעדו בראש כדי להגן על הבית המשותף לכולנו, על מפעל התקומה, ולכן אנו חבים להם חוב נצחי. אני גם יודע דבר נוסף: הם היו רוצים שכולנו נמשיך לחיות בביטחון ובבריאות. השיקול המרכזי הזה מנחה אותנו השנה – לשמור על החיים, לשמור על הבריאות ולא לסכן, לא את החיים ולא את הבריאות, לשווא. לכן, נימנע השנה מהתקהלות בבתי-העלמין הצבאיים, ונעמיד שם משמרות כבוד של חיילי צה"ל.

ראש הממשלה מוסיף ואומר: "אני יודע כמה שזה קשה, כי הייתי רוצה כמוכם, להיות ליד קברו של אחי זכרונו לברכה, כפי שאתם הייתם רוצים להיות ליד קברי יקיריכם. אבל השנה נזכור אותם בדרכים רבות אחרות ביום הזה – בסיפורים, בשירים, בסרטים, בהדלקת נרות, במפגש מקוון על המסך ומעל הכל – בלבבות שלנו. כי הם תמיד איתנו, והם יהיו איתנו גם כך ביום הזה. יהי זכרם ברוך לעד.