מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת

על פי המתווה שהוסכם גני הילדים וכן כיתות א'-ג' ישובו ללימודים ביום ראשון הבא. הלימודים יתקיימו בין הימים ראשון ועד חמישי במסגרת מצומצמת. המתווה יאושר סופית ביום שישי אם מצב ההדבקות לא החמיר בתום שבוע ההקלות הראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/20 15:01 ג באייר התשפ

מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת
צילום: shutterstock

אחרי פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, צוות השרים אישר לפני זמן קצר את מודל ההפעלה שהציע השר אופיר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב . על פי המתווה מערכת החינוך לגיל הרך הכוללת גנים ובתי ספר יסודיים מכיתה א' ועד כיתה ג' יחזרו ללימודים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. התלמידים ישובו לבתי הספר כבר ביום ראשון הקרוב והלימודים יערכו בין הימים ראשון ועד חמישי, יתר הכיתות ימשיכו ללמוד מרחוק.

על פי פרטי המתווה, החזרת פעילות מעונות היום (גילאי 0-3) תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים.  אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, יש לפצל אותם ל-2 קבוצות ולבצע רוטציה בניהן (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות ובכפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב.

ילדי כיתות ד-ו, חטיבת הביניים וכיתות י' יישארו בינתיים בלמידה מהבית. תלמידי י"א ו-י"ב הנבחנים השנה בבחינות הבגרות, יגיעו לבתי הספר לבחינות ויכנסו בקבוצות של עד 15 תלמידים. הבחינות יתקיימו השנה בחודשי יוני ויולי, כהכנה לבגרות ייעשו בבתי הספר מרתונים בקבוצות של עד 10 תלמידים.   

ביום שישי תתקיים הערכת מצב בנושא, במסגרתה צפויים לאשר באופן סופי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים וכן בהתאם לממצאי דו״ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים שצפוי להיות מוצג לרה"מ ולשרים בימים הקרובים.ראש הממשלה הטיל על שר הפנים והמל״ל לסכם את המתכונת ביחס ליישובים המוגדרים ״אדומים״ שבהם אחוזי תחלואה והידבקות גבוהים. כמו כן, על מנת להגדיל את מספר קבוצות הלימוד תיבדק ההיתכנות לגייס סטודנטים להוראה ולשלבם בצוותים החינוכיים. 

שר החינוך הרב רפי פרץ בירך על אישור המתווה: "שמח שוועדת השרים בראשות רה''מ אימצה את המתווה שלי לחזרה מדורגת וזהירה ללימודים. המערכת ערוכה. עשינו עבודת מטה משמעותית כדי להתאימה להנחיות משרד הבריאות. העובדה שהשרים וגורמי המקצוע תמכו מדברת בפני עצמה. נהיה עם יד על הדופק כדי לוודא שמוסדות החינוך יפתחו בצורה זהירה על מנת למנוע התפשטות חוזרת".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן