גדעון סער וצבי האוזר בהצעת חוק משותפת: קיום שימוע פומבי למועמדים לעליון

האוזר (דרך ארץ) וסער (ליכוד) הגישו את הצעת החוק המבקשת לשנות את הליך מינוי השופטים: "מטרת ההצעה היא לאפשר לחברי הוועדה, ולכלל הציבור, ללמוד על תפיסת היסוד של המועמדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/20 14:32 ג באייר התשפ

גדעון סער וצבי האוזר בהצעת חוק משותפת: קיום שימוע פומבי למועמדים לעליון
ח"כ צבי האוזר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ גדעון סער מהליכוד וח"כ צביקה האוזר מדרך ארץ הגישו הבוקר (ב') הצעת חוק המבקשת לשנות את הליך מינוי השופטים ולערוך לשימוע למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. 

לפי הצעת החוק, יתקיים שימוע פומבי למועמדים לשפיטה בעליון בפני הוועדה לבחירת שופטים. כמו כן, הצעת החוק מבקשת לשנות את הליך הבחירה בוועדה ולהפוך את ההצבעה מגלויה לחשאית. זאת, כדי להקטין את סיכויי ה"דילים" בין חברי הוועדה. הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים, בהם שר המשפטים העומד בראשה, שר נוסף, שני חברי כנסת, שני חברי לשכת עורכי הדין, נשיא בית המשפט העליון ושני שופטי עליון נוספים. על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין כחול לבן לליכוד מי שיכהן בוועדה למינוי שופטים הוא ח"כ האוזר, מגיש הצעת החוק. 


להורדת הקובץ

בדברי ההסבר להצעת החוק נטען כי בשנים האחרונות הופר האיזון בין שלוש רשויות השלטון לטובתה של הרשות השופטת: "מטרת ההצעה היא לאפשר לחברי הוועדה, ולכלל הציבור, ללמוד על תפיסת היסוד של המועמדים, תפיסותיהם בכל הנוגע לסוגי השאלות העקרוניות שבית המשפט אמור לעסוק בהן, פרשנותם לחוקי היסוד הקיימים, תרומתם לתחום המשפטי בו עסקו ולעמוד על הצורך שבאיזון הראוי בין ערכים". 

זו אינה הפעם הראשונה שסער והאוזר משתפים פעולה בנשא הזה. סער יזם את הצעת החוק לראשונה בכנסת ה-16, הגיש אותה עם האוזר הכנסת ה-22 ועכשיו זו הפעם השלישית שהצעת החוק מונחת על שולחת הכנסת.