שקד: "אין לנו עניין להיכנס לממשלה כגלגל חמישי או כאסקופה נדרסת"

חברת הכנסת איילת שקד מותחת ביקורת חריפה על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן: "מנסים להפוך הסכם קואליציוני לחוק יסוד וזה שינוי משטרי שהוא לא פשוט.

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/04/20 12:57 ג באייר התשפ

שקד: "אין לנו עניין להיכנס לממשלה כגלגל חמישי או כאסקופה נדרסת"
איילת שקד. , צילום: פלאש 90

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) ענתה על שאלות הגולשים בפייסבוק והסבירה מדוע חברי הכנסת במפלגתה נמנעים מלהגיע להצבעות וטוענת כי הממשלה הבאה שמסתמנת לא תמשיך את מינוי השופטים השמרניים כמו שהיה במהלך הקדנציה שלה

שקד הסבירה כי היא תומכת בתכנית היציאה של שר הביטחון בנט לחזרת לשגרה: "צריך לצאת משגרת החירום ולחזור לשגרת קורונה. מערכת החינוך צריכה לחזור לתפקוד. אני יודעת ששר החינוך רוצה להחזיר את הגיל הרך והתלמידים מ-א'-ג'. אנשים צריכים לחזור לעבודתם, אבל בגלל שמערכת החינוך סגורה אנשים נאלצים לעבוד מהבית", שקד חידדה שכדי להמשיך לראות נתונים מעודדים צריך לשמור על ריחוק חברתי. 

חברת הכנסת התייחסה למשא ומתן מול הליכוד וטענה כי מפלגה רוצה לאחוז בנקודות השפעה כדי לחזק את מדיניות הימין: "אין לנו עניין להיכנס לממשלה כגלגל חמישי או כאסקופה נדרסת, אבל זה תלוי בנתניהו כמה הוא רוצה לשמור על גוש הימין. לצערי בממשלה הזו לא נוכל להמשיך למנות שופטים שמרניים, אלא אם גוש הימין יהיה איתנו יהיה קשה להמשיך מה שאני עשיתי בקדנציה הקודמת. השאלה אם תהיה לנו השפעה בתיקים בהסדרי חקיקה בממשלה הבאה. האם נוכל לקבל סמכויות שיאפשרו לנו מעורבות בממשלה הזו." שקד הסבירה כי עדיין יש חשיבות למפלגה ציונות דתית: "אם רוצים להיות ראש ממשלה זה בוודאי מהליכוד, אבל למפלגה של הציונות הדתית ושל הימין האדיאולוגי יש תפקיד חשוב, היא צריכה להיות עמוד השדרה האדיאולוגי של הממשלה". 

שקד הסבירה כי חברי הכנסת של ימינה לא מגיעים להצבעות האחרונות כי הם לא חברים בקואליציה או באופוזיציה וטענה כי בהסכם הקואליציוני יש שינוי משטרי שאסור שיעבור באופן פזיז: "מנסים להפוך הסכם קואליציוני לחוק יסוד וזה שינוי משטרי שהוא לא פשוט. צריך להגיד את זה כהוראת שעה ולא כשינוי משטרי".