מאות עורכי דין התייצבו לצד מ"מ פרקליט המדינה: "לא נעמוד מנגד"

ניסיון הדחתו של דן אלדד וההתקפות הפומביות עליו, הובילו מאות עורכי דין לחתום על גילוי דעת התומך בו. עו"ד ערן בן ארי: "להפסיק את ניסיון השתקתו והפגיעה בשיקול דעתו העצמאי". עו"ד נתי רום: "התנהלות המערכת המשפטית בשנה האחרונה מעלה תהיות רבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/20 11:40 ג באייר התשפ

מאות עורכי דין התייצבו לצד מ"מ פרקליט המדינה: "לא נעמוד מנגד"
שי אלדד, צילום: דוברות משרד המשפטים

העימות בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין מ"מ פרקליט המדינה שי אלדד אינו עוצר. אתמול פורסם כי דן אלדד ביקש ממבקר המדינה לבחון את סגירת התיק נגד אביחי מנדלבליט בפרשת הרפז. בשבוע שעבר פרסם מנדלבליט מכתב חריף נגד המשך כהונתו של אלדד בתפקיד

קבוצה של עורכי דין מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל, פרסמה גילוי דעת בו היא קוראת לקיים בדיקה דחופה באשר למתרחש בצמרת הנהלת מערכת התביעה כדי לחשוף מידע לציבור ולהשיב את האימון במערכת: "אנו מוצאים לנכון להזהיר ולהתריע מפני מה שיכול להיתפס בציבור כמסע הסתרה של ניגודי עניינים וניסיונות טיוח. מדובר בשרשרת של אירועים תמוהים בחודשים האחרונים, שהגיעה כעת לשיא חדש".

עו"ד ערן בן ארי, חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין וממארגני גילוי הדעת: "ניסיון הדחתו וההתקפות הפומביות על מ"מ פרקליט המדינה הן חסרות תקדים ומעוררות דאגה רבה. אל מול העליהום הזה התייצבו תוך שעות ספורות מאות עורכי דין שמערכת שלטון החוק יקרה ללבם והחליטו לא לעמוד מנגד ולהפסיק את ניסיון השתקתו והפגיעה בשיקול דעתו העצמאי".

צילום: עו"ד ערן בן ארי, עו"ד רועי ביטון, עו"ד אדיר בן לולו, עו"ד נועם לאור ועו"ד יצחק בם

 

עו"ד אריה ארבוס ממשרד ארבוס-קדם-צור אמר: "התנהלות פקידי משרד המשפטים בפרשיות מינוי מ"מ פרקליט המדינה, היא הפגיעה האנושה ביותר בשלטון החוק שהייתה מימים ימימה. השימוש התכוף בקלף 'המניעות המשפטית', כקלף במסגרת מאבקי מינויים ארגוניים, מדרדרות את אמון הציבור במערכת התביעה לשפל חסר תקדים". 

עו"ד נתי רום אחד מהחתומים על העצומה הוסיף: "התנהלות המערכת המשפטית, בשנה האחרונה מעלה תהיות רבות. התחושה היא שיד רוחצת יד, ואין מבוגר אחראי שידפוק על השולחן ויגיד 'עד כאן'. כמו בכל מדינה מתוקנת גם בישראל הדרג הפקידותי כפוף לדרג הפוליטי, והגיע הזמן שהדבר יתבטא גם בהתנהלות בפועל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן