התקנה על עטיית מסכה נכנסה לתוקף: קנס של 200 שקלים, ללא אזהרה

המשטרה תחל לאכוף את התקנה של משרד הבריאות המורה על עטיה של מסכה פנים במרחב בציבורי, אולם השר ארדן ביקש ממ"מ המפכ"ל שהקנסות יחלו רק אחרי יום העצמאות, במטרה לגרום לאזרחים להתאקלם לגזרה החדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/20 07:35 ג באייר התשפ

התקנה על עטיית מסכה נכנסה לתוקף: קנס של 200 שקלים, ללא אזהרה
מסכה על הפנים, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

החל מהבוקר (ב') נכנסה לתוקפה התקנה שתחייב עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי. הקנס למי שייתפס ללא מסיכה יעמוד על 200 שקלים, אולם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שוחח עם מ"מ המפכ"ל מוטי כהן וביקש שכמדיניות, אכיפת המסיכות תתחיל רק אחרי יום העצמאות, מלבד ממקרים קיצוניים חריגים, ושהמשטרה תתמקד בימים הקרובים בחלוקת מסיכות לציבור. המטרה - לתת לאזרחים זמן להתאקלם לתקנה החדשה.

כזכור, רק לפני שבועיים המליץ משרד הבריאות על עטיית מסכות במרחב הציבורי, אולם החובה לשים אותן היתה רק במרחבים סגורים כמו מרכולים. בסוף השבוע האחרון שרי הממשלה החליטו לדרוש עטיית מסכה בכל המרחב הציבורי כדי לאפשר את פתיחת העסקים וחזרת המשק לשגרה. 

התקנות של משרד הבריאות מתחדשות בכל יום וגורמות לבלבול רב בקרב האזרחים. אמש (א') החליטו שרי הממשלה לבטל את האיסור על פעילות ספורטיבית ל-500 מטרים בלבד מהבתים, אולם לאחר דקות ספורות מנכ"ל משרד הבריאות הקפיא את ההחלטה והיא תכנס לתוקף רק אחרי יום העצמאות.