מ"מ פרקליט המדינה למבקר המדינה: בדוק את הטענות בעניין סגירת התיק של מנדלבליט

העימות בצמרת מערכת המשפט מחריף. דן אלדד פנה למתניהו אנגלמן וביקש ממנו לבחון את החשדות לגבי סגירת תיקו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בפרשת הרפז

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 19:09 ב באייר התשפ

מ"מ פרקליט המדינה למבקר המדינה: בדוק את הטענות בעניין סגירת התיק של מנדלבליט
מנדלבליט בכנסת, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

המתיחות בין פרקליט המדינה ליועמ"ש מתחממת. ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, פנה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לבחון את החשדות לגבי סגירת תיקו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בפרשת הרפז. 

כזכור העימות בין השניים החל כאשר מנדלבליט הודיע לנציב שירות המדינה כי יש מניעה משפטית בהארכת כהונתו של דן אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה. מנדלבליט טען כי תפקודו של אלדד לקוי וי אין למנוע את הארכת כהונתו שתסתיים ב-1 במאי. לדברי מנדלבליט: "תפקודו של עורך-הדין אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה הוא לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה. הותרת מינויו רק תלך ותגדיל את הפגיעה, ותשבש את יכולת המערכת לתפקד". 

אלדד החליט לא להישאר חייב והגיב חזרה על הדברים: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה". לטענת אלדד ההחלטה הגיעה לאחר שהחלה חקירה של אלדד עצמו כנגד מנדלבליט. 

"לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".

בתוך כך, בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן הוחלט כי המינוי לפרקליט המדינה יעשה רק בעוד חצי שנה ולשני המפלגות יש זכות וטו על בחירת היורש לתפקיד.