חצי מיליארד ש"ח יעוקלו מכספי הרשות הפלסטינית לטובת נפגעי טרור

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי המדינה תעקל כספים עבור משפחות נפגעי טרור שזכו בתביעות נגד הרשות הפלסטינית. יו"ר ארגון 'שורת הדין': "תדע הרשות הפלשתינית שיש מחיר יקר מאוד לדם שעל ידיה, ועכשיו היא צריכה לשלם אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 13:23 ב באייר התשפ

חצי מיליארד ש"ח יעוקלו מכספי הרשות הפלסטינית לטובת נפגעי טרור
ארכיון, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

כחצי מיליארד שקלים יעוקלו מכספי הרשות הפלסטינית, לטובת תשלום פיצויים למשפחות נפגעי טרור, שזכו בהן במסגרת תביעות נזיקין נגד הרשות. כך פסק ביום שישי בית המשפט המחוזי בירושלים.

השופט משה סובל הורה על שני שלבים של עיקול הכספים. הראשון - גביית כספים שעוקלו כבר, במסגרת החוק לקיזוז משכורות מחבלים, ובשלב השני יעוקלו כ-50 מיליון ש"ח מדי חודש - או 10% מסכום כספי המיסים שהמדינה מעבירה לרשות הפלסטינית.

עו"ד אברהם סגל, שמייצג את ארגון 'שורת הדין', שהגיש את העתירה בשם המשפחות, מסר: "סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט סובל, הוציא מלפניו החלטה אמיצה, מנומקת ויסודית והטיל עיקול על סכום עתק של לטובת משפחות נפגעי הטרור. הרשות הפלסטינית צריכה להבין שיש גם מחיר כספי כבד למי שאיננו מהסס לשלח מרצחים לפגוע ביהודים וישראלים רק בגלל היותם כאלה".

יו"ר הארגון, ניצנה דרשן-לייטנר, אמרה: "אין מועד סמלי יותר מערב יום הזיכרון בכדי להעניק למשפחות השכולות מעט נחת במאבק ארוך השנים. אנחנו ממשיכים להילחם גם 20 שנה אחרי ולא נשקוט אלא עד שנקבל צדק לנפגעי הטרור. עשיית דין עם המחבלים אינה נגמרת במאסרם בבתי הכלא, כל עוד הרשות הפלסטינית דואגת לשלם להם בגין ישיבתם, ובכך לממן ולעודד מעשי טרור. תדע הרשות הפלשתינית שיש מחיר לדם שעל ידיה, מחיר יקר מאוד, ועכשיו היא צריכה לשלם אותו".