תספורת בספירת העומר: הרב סתיו לא חוזר בו מההיתר

הרב סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר: "ההשוואה בין הלכות האבלות של ספירת העומר להלכות חול המועד נעשתה על ידי המשנה ברורה". זאת בתגובה לדברי נשיא ישיבת רמת גן, הרב יעקב אריאל, שאמר שההשוואה בין אבלות ספירת העומר להגבלות חול המועד ביחס להיתר תספורת למי שאנוס, אינה מדויקת

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 26/04/20 11:25 ב באייר התשפ

תספורת בספירת העומר: הרב סתיו לא חוזר בו מההיתר
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

הרב סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, מגיב לדברי הרב יעקב אריאל שאמר שהשוואתו בין דיני אבלות חול המועד לדיני אבלות ימי ספירת העומר לעניין ההיתר להסתפר לאדם שהיה אנוס ולא עשה זאת, אינה מדוייקת. זאת על רקע פתיחת המספרות לאחר סגירתן מחג הפורים:  

"את ההשוואה בין דיני תספורת בחול המועד לדיני תספורת בימי ספירת העומר קבעו גדולי עולם, ה'פרי מגדים' ו'המשנה ברורה 'שהם המילה האחרונה בפסיקת ההלכה, זו לא השוואה שאני עשיתי אלא השוואה שעשו גדולי הפסיקה, שהכפיפו את דיני האבילות בספירת העומר לדינים הנוהגים בחול המועד, וכך עשה גם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, אשר פסק על פי זה". אומר הרב סתיו.

לדבריו, "היה עדיף להסתפר בראש חודש או ביום העצמאות או לקראת יום העצמאות, אך המדינה מטילה סגר באותו היום, כך שלא ברור שהדבר יתאפשר"

עוד הוסיף, "נניח ויש כאלה שיכולים לחכות עד יום שישי או עד ל"ג בעומר, שיחכו, אבל מי שרוצה להסתפר כי מאוד לא נוח לו, מותר לו להסתפר ולסמוך על דברי ה'משנה ברורה והפרי מגדים', ואין לנו להמציא החמרות חדשות".

נזכיר כי נשיא ישיבת ההסדר רמת גן, ורבה לשעבר של העיר, הרב יעקב אריאל, אמר במענה לפניית "כיפה", כי ההשוואה בין דיני האבלות בימי ספירת העומר לעומת איסורי חול המועד אינה מדויקת, ועל כן לא ניתן להתיר תספורת בעקבות היותו של האדם אנוס, כמו בחול המועד, בעקבות סגירת המספרות עקב נגיף הקורונה.

עם זאת, ציין הרב אריאל כי אנשים שלא הסתפרו מאז פורים בעקבות סגירת המספרות ומרגישים צורך גדול בכך, יכולים לחכות ליום העצמאות, או להסתפר לכבוד שבת.  כי "מי שלא הספיק להסתפר לפני פסח וצריך להסתפר – יכול"

דבריו של הרב אריאל מגיעים על רקע פסיקת הרב סתיו יו"ר ארגון רבני צהר  לקראת פתיחת המספרות השבוע, שאמר כי מי שלא היה יכול להסתפר לפני פסח ומרגיש צורך להסתפר יכול ללכת להסתפר גם בימי ספירת העומר.

"ישנה הלכה שאסור להסתפר בחול המועד, אבל ההלכה אמרה שאם אדם היה אנוס אז מותר לו. אמרו הפוסקים שהוא הדין בספירת העומר בדומה למצב שאנחנו מצויים בו עכשיו" הסביר הרב סתיו את פסיקתו.