מ"מ המפכ"ל למשפחות השכולות: "לא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון, קדושת החיים מעל הכל"

ניצב מוטי כהן סיפר על פעילות המשטרה במהלך יום הזיכרון ופנה למשפחות: "קורא לכם באופן אישי להקדים ולפקוד את בתי העלמין ואתרי ההנצחה עוד בטרם יום הזיכרון ולהימנע מכל התקהלות שנאסרה במהלכו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 10:07 ב באייר התשפ

מ"מ המפכ"ל למשפחות השכולות: "לא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון, קדושת החיים מעל הכל"
בתי העלמין הצבאיים נערכים ליום הזיכרון בצל הקורונה, צילום: דובר צה"ל

יום הזיכרון בצל הקורונה. מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, פנה הבוקר (א') למשפחות השכולות, וביקש מהן להגיע לבתי העלמין היום ומחר, ולא ביום הזיכרון שיחול ביום שלישי, ובו תימנע הגישה לבתי העלמין ברחבי הארץ, בשל משבר הקורונה.

ניצב כהן כתב למשפחות כי "השנה זימן לנו הגורל בתקופה הזו מאבק בנגיף קטלני שלא הכרנו בעבר. המציאות המורכבת והחדשה עבור כולנו, אילצה אותנו, ללא יוצא מן הכלל, לשנות ולהתאים את שגרת החיים למצב החדש. כעת כשיום הזיכרון בפתח, היא תשנה לצערי גם את טקסי השכול וההתייחדות עם יקירכם, אחינו, גיבורי ישראל. 
כללי הריחוק החברתי מחייבים את כולנו להימנע מהתקהלות המונית במהלך יום הזיכרון, ולשנות אפילו את הדרך שבה אנו מתייחדים עם זכר הנופלים יקירינו ,כשהכלל הוא שקדושת החיים עומדת מעל לכל".

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהןצילום: פלאש 90

הוא סיפר למשפחות על עבודת השוטרים בצל משבר הקורונה, והסביר כי הם יפעלו גם ביום הזיכרון בבתי העלמין: "השוטרים שפועלים בימים כתיקונם לשמירת החוק והסדר ולהבטחת שלום הציבור וביטחונו, נדרשים מזה שבועות להימצא גם בחזית ההגנה על בריאות הציבור ועל החיים של כולנו. הם יפעלו גם ביום הזיכרון בכדי לשמור עליכם ועל בריאותכם. הם יהיו שם כדי שנצליח במערכה נגד אויב בלתי נראה שמייצר איום בריאותי שאינו מרפה גם ביום הזיכרון שכה חשוב ומשמעותי לכולנו. 

"לכן לצד הקושי והכאב שבדבר, אנו מבקשים מכם את שיתוף הפעולה וההישמעות להנחיות והתקנות. בכדי שנצליח למנוע הדבקה המונית ולמנוע את שיבוש המאמץ הלאומי נגד התפשטות הנגיף שהושג במידה רבה בזכות התנהגות הציבור. 
אני קורא לכם באופן אישי להקדים ולפקוד את בתי העלמין ואתרי ההנצחה עוד בטרם יום הזיכרון ולהימנע מכל התקהלות שנאסרה במהלכו. אנחנו השוטרים, נהיה שם בשבילכם ולמענכם. נהיה שם בהסברה, במניעה בתקווה להבנה ושיתוף פעולה. נהיה שם  כדי לזכור את הנופלים שבמותם ציוו לנו את החיים וכדי לשמור על בריאותכם". סיים מ"מ המפכ"ל את פנייתו למשפחות.