פעיל הר הבית זכה בפיצויים לאחר שנשקו הוחרם

לאחר שנשקו הוחרם, פעיל הר הבית זכה בפיצויים. עו"ד בן גביר: "דווקא פעילי הר הבית צריכים לקבל נשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 09:35 ב באייר התשפ

פעיל הר הבית זכה בפיצויים לאחר שנשקו הוחרם
ארכיון, צילום: pixabay

בית משפט השלום בירושלים הורה למדינה לפצות בסכום של עשרים וחמישה אלף שח את יעקב היימן פעיל הר הבית שהוחרם ממנו נשקו האישי במשך קרוב לחצי שנה. היימן הוא יו"ר הקרן למורשת הר הבית ופעיל בולט  למען ההר, שהחזיק נשק במשך שנים רבות, אך ביום בהיר, החליטה המשטרה להחרים את נשקו.

בירור בקרב פעילי ההר העלה כי המשטרה מרבה להחרים נשקים של פעילים, אולם היימן לא ויתר ובאמצעות עו"ד איתמר בן גביר, פתח במאבק. בתחילה קיבל בית המשפט המחוזי את עתירתו המנהלית של היימן ובעקבות העתירה המשטרה החזירה להיימן את הנשק, אך הוא גם הגיש תביעת נזיקין נגד המשטרה וטען כי החרמת הנשק פגעה בו. 

המשטרה טענה בדיון, כי רישיון הנשק נשלל לאחר שהיימן שלח מכתב לשר הביטחון בשנת 2011, אולם עורך הדין בן גביר הוכיח שלאחר מכתב זה שללה המשטרה את הרישיון מהיימן ובית המשפט הורה לה להחזיר את הנשק משום שאין בעיה לשלוח מכתבים לשר הביטחון במדינה דמוקרטית.

השופט אילן סלע קיבל את התביעה וקבע כי התובע זכאי לפיצוי בגין עובדת נטילת רישיון הנשק ולא הייתה הצדקה לנטילת הרישיון. עוד קבע השופט כי הוא הביא בחשבון את הנזק הבלתי ממוני, את העובדה שעצם שלילת הרישיון ללא הצדקה היא מעשה שיש בו כדי להטיל רבב בתובע, ובעיקר את ההשפעה של העדר הרישיון על היימן והחשש היום יומי, כי נבצר ממנו להגן על עצמו ועל בני בתו זאת בפרט בשים לב למקום מגוריו במזרח ירושלים, ולעבודתו ביהודה ושומרון. 

השופט פיצה את היימן בסכום של עשרים וחמישה אלף שח ועוד הוצאות משפט, ובתגובה לדברים אמר היימן כי :"הרישיון נשלל בשל יוזמה של מי שהיה אז מפקד המקומות הקודשים עופר גנון. המדובר בשלילה לא חוקית והמשטרה מעולם לא נתנה נימוק סביר, מדוע החרימה את הנשק" 

עו"ד בן גביר אמר בתגובה כי :"אני מרוצה שמסכת ההתנכלות למר היימן "שכל חטאו" שהוא פעיל מרכזי למען הר הבית הסתיימה. דווקא באשר לפעילי הר הבית, המשטרה צריכה לדאוג להם לנשקים, ודאי לאחר מה שקרה עם יהודה גליק. בכל מקרה, אני מקווה שהשוטרים יפנימו שאי אפשר להתעלל בפעילי הר הבית, בלא תגובה וכאשר המשטרה מתנכלת היא משלמת"