ימינה במשא ומתן הקואליציוני: "דורשים מקום בוועדה למינוי שופטים"

מפלגת 'ימינה', מציבה שתי דרישות מרכזיות במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד: מקום בוועדה למינוי שופטים, על חשבון המקום השמור לגוש הימין, והעברת מחלקה במשרד המשפטים האחראית לתשובות המדינה בעניין בנייה בהתיישבות למשרד של המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 09:08 ב באייר התשפ

ימינה במשא ומתן הקואליציוני: "דורשים מקום בוועדה למינוי שופטים"
ראשי ימינה , צילום: ללא

המשא ומתן הקואליציוני בין'הליכוד' ל'ימינה', צפוי להתחדש בימים הקרובים, בד בבד עם חקיקתם של החוקים המאפשרים את קיום ההסכם בין 'כחול לבן' ל'ליכוד', כאשר 'ימינה' צפויה להימנע בעת ההצבעה על החוקים.

על פי דיווח הבוקר (א) בחדשות 'כאן', במסגרת המשא ומתן הקואליציוני העלתה סיעת "ימינה" שתי דרישות משמעותיות הנוגעות לתחום המשפטי, אשר מהווה את גולת הכותרת של המפלגה בקמפייני הבחירות האחרונים.

הדרישה הראשונה היא הפקדת אחד משני המקומות בוועדה למינוי שופטים שיקבל על פי ההסכם הקואליציוני גוש הימין, בידי 'ימינה'.

בנוסף, הפקעת הסמכות להשיב לבג"ץ בנושאי הבנייה בהתיישבות, באמצעות העברת המחלקה בפרקליטות שעושה זאת ממשרד המשפטים לאחד המשרדים שיהיו בידי ימינה.

נציין כי ביום חמישי נמסר מטעם "ימינה" כי חברי הכנסת של הסיעה יגישו שתי הסתייגויות לחוקי הרוטציה בדיוני ההכנה שלהם לקריאה שניה ושלישית שיכללו כתיקון עקיף פסקת התגברות כללית ופסקת התגברות ספציפית לחוק הפיקדון שנפסל בבג''ץ.

"אנו משוכנעים כי חברי הכנסת של הליכוד והסיעות החרדיות בוועדה יתמכו בהסתייגויות האמורות, יעמידו את בג"ץ במקומו כפי שהתחייבו במהלך מערכת הבחירות, ויאפשרו למדינה לממש את מדיניות ההגירה של המדינה היהודית ולהוציא את המסתננים בחזרה לארצותיהם", אמרו ב"ימינה".