ראש בראש: מנכ"ל משרד האוצר ובכירה במשרד הבריאות

המחלוקות בין משרד האוצר למשרד הבריאות על ניהול משבר הקורונה לא חדשות, עכשיו גם בראיונות לתקשורת: מנכ"ל האוצר: "מקווה לפתיחת מערכת החינוך והקניונים בשלב הבא", בכירה במשרד הבריאות: "ממהרים מדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 08:08 ב באייר התשפ

ראש בראש: מנכ"ל משרד האוצר ובכירה במשרד הבריאות
בדיקות קורונה בישראל, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המחלוקות על דרך ניהול משבר הקורונה לא חדשות, ונוכחות מתחילתו. החל מתחילת המשבר לוחץ משרד הבריאות להחמרה בהנחיות על מנת למנוע את התפשטות הנגיף, בעוד משרד אוצר סובר כי המשבר הכלכלי שמגיע בעקבות המלחמה בנגיף חמור לא פחות מהנגיף עצמו ואף יותר, ועל כן טוענים שם, כי יש להתמודד עם הנגיף בדרכים אחרות, כשהמשק צריך לחזור לשגרה.

ביטוי לכך ניתן היה לראות הבוקר (א'), כאשר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, אמרה בראיון ברשת ב': "אנחנו אחרי השיא של הגל הראשון, אבל אני חושבת שאנחנו קצת ממהרים מדי, בגלל הצעדים שנקטנו אנחנו במצב יחסית טוב. הייתי מרגישה יותר בטוח אם היינו מסמנים מדרגות, מרגיש שאנחנו פזיזים".

היא הוסיפה: "במדינות אחרות הודיעו מה ייפתח בתאריך מסוים ומה יהיה באחר. אנחנו עשינו פתיחה גדולה מאוד בבת אחת, אני מסכימה שההנחיות לא ברורות, מותר לספורט רק 500 מטר, אבל קילומטרים לחנויות".

לעומת זאת, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, יצא בראיון בגל"צ נגד נגד ההחלטה לא לפתוח עסקים רבים הבוקר, וטען כי "מעבר לפגיעה בציבור שתיעשה, כי הציבור לא יוכל לצרוך, הם גם פוגעים בעובדים שלהם, שיכולים לחזור לעבוד ברשתות. הסיטואציה הזאת לא מובנת לנו".

מנכ"ל משרד האוצר ציין גם כי הוא "מקווה שבשלב הבא, מיד לאחר יום העצמאות, נדון גם בפתיחה של יתר המסחר, הקניונים ומערכת החינוך".

בתוך כך, יצא באב"ד להגנת מקבילו ממשרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ואמר כי "עשו לו רצח אופי בתקשורת. הדבר הזה פסול וטוב שלא היה נעשה מלכתחילה".