ראש מועצת שומרון תפס את הפלסטינים על חם

ראש מועצת שומרון הגיע לסיור פתע בצופים וחשף: "אדמת הגינון" שמטמינים הפלסטינים באדמה ליד צופים היא הטמנה לא חוקית של פסולת בניין. הודיע: "אם לא תהיה אכיפה אפנה לבג"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/20 10:57 ל בניסן התשפ

ראש מועצת שומרון תפס את הפלסטינים על חם
ראש מועצת שומרון ויור צופים חושפים מתחת לאדמת הגינון את פסולת הבניין, צילום: רועי חדי

לפני מספר ימים התלוננו תושבים בצופים על כך שעשרות משאיות נכנסות לוואדי שבין הישוב צופים לכוכב יאיר ומטמינות פסולת באופן לא חוקי. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, פנה למנהל האזרחי, ומשם נמסר לו כי מדובר בחקלאים השופכים במקום אדמת גינון לצורך גידול יבולים. 

בעקבות הפניות החוזרות ונשנות של תושבים הגיע יוסי דגן לביקור פתע עם הקב"ט האיזורי של המועצה ויו"ר וועד הישוב אריאל בן זמרה, וצוות אנשי המקצוע של המועצה, הפתיע את הפלסטינים שהגיעו להטמין במקום פסולת באופן לא חוקי,  ושם נמצא מתחת לאדמת החמרה הסתתרה לה פסולת בניין שהגיעה ככל הנראה, מחברות ישראליות המבקשות להטמין פסולת במחירים מופחתים ועושים זאת באופן לא חוקי בשטחי הטבע הפתוחים ביו"ש. 

ראש מועצת שומרון הפנה את הנושא שוב למנהל האזרחי והם הבטיחו שהנושא ייבדק באופן מיידי. 

ראש מועצת שומרון הודיע כי אם לא תהיה אכיפה באופן מיידי,  המועצה האזורית שומרון תעתור לבג"ץ ואמר: "לאור התמונות שראינו היום, אני דורש לבצע אכיפה ולעצור את הטמנת הפסולת הלא חוקית. על גורמי האכיפה במנהל האזרחי לעמוד בתוקף כנגד עבריינים שגם משתמשים בשיטות רמייה, ולעצור את הפגיעה החמורה  באיכות הסביבה כאן"

תופעת הטמנת פסולת לא חוקית, הייתה קיימת באיזור לפני שנים, אולם בהתערבות ראש מועצת שומרון, היא נפסקה. היום שנתיים לאחר מכן התופעה שוב חוזרת על עצמה. ודגן הודיע: "נעצור את הרס הטבע, המצב הזה לא יימשך"