הנשיא ריבלין על הרב הבר: "חיבר את החברה הישראלית לרקמה אנושית אחת"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלים ספד לרב ישעיהו הבר, שמת מנגיף הקורונה: "מאמין ש"מתנת החיים״ של הרב הבר תמשיך לתת חיים גם אחרי לכתו" |כל ההספדים במערכת הפוליטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/20 09:15 ל בניסן התשפ

הנשיא ריבלין על הרב הבר: "חיבר את החברה הישראלית לרקמה אנושית אחת"
הרב אברהם ישעיהו הבר, צילום: יונתן סינדל\פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לרב ישעיהו הבר זצ''ל , מייסד ארגון "מתנת חיים", שהלך לעולמו אמש (ה') בגיל 55 בעקבות נגיף הקורונה: 

''הלב דואב על פטירתו של הרב ישעיהו הבר איש שכולו חסד, אדם שחיבר את החברה הישראלית כולה לרקמה אנושית אחת. מפעל החיים של הרב היה יוצא דופן. יחד עם הנפשות הרבות שהציל, ועם עם ישראל כולו אני רוצה לחזק את ידי המשפחה כולה ולהאמין ש״מתנת החיים״ של הרב הבר תמשיך לתת חיים גם אחרי לכתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פטירתו של הרב ישעיהו הבר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה.
הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים."

לדבריו, "הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ חילי טרופר, שתרם כליה בעצמו דרך ארגונו של הרב הבר מסר: 
"מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים. במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם. רבים חייבים לו את חייהם והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד."

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי כתב: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה"

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר, "אסון כבד. ברוך דיין האמת. הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד.
הלב בוכה."

יו"ר 'דגל התורה ח"כ הרב משה גפני כתב על פטירתו, "ברוך דיין האמת! טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה. המקום ינחם את רעייתו תחי' ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד.

ח״כ יועז הנדל צייץ גם הוא, "עצוב מאוד לשמוע על מותו של הרב יהושע הבר. בחייו הציל מאות בני אדם. מאות עולמות ומלואם. ‏זוהי אבדה כבדה לכל מי שמאמין ברוחו העזה של העם הזה״.

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר, "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו. 

ח"כ ניר ברקת צייץ: "‏אני כואב את פטירתו של הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהלך לעולמו מנגיף הקורונה.
עם הקמת ארגון 'מתנת חיים', הרב הבר היווה בחייו נקודה של אור לחולים שהיו זקוקים לכך והציל נפשות רבות. מותו הוא אבדה גדולה לעם ישראל ולעולם כולו.

ח"כ איילת שקד כתבה: "‏הצטערתי עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר. איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים. יהי זכרו ברוך"

מהרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שליט"א, נמסר כי הוא כואב את הסתלקותו של ידידו, איש החסד, אשר רבים חבים לו את חייהם כפשוטו, הרב ישעיהו הבר זכר צדיק לברכה. "הרב הבר ז״ל היה איש אוהב אדם, שבצניעות נדירה הציל למעלה מ- 800 משפחות, גדולה האבידה לדור כולו, ומי יתן ומלאכי הרחמים אליהם הצטרף יסירו המגיפה והצער מעלינו".

נפתלי בנט, שר הביטחון כתב: "הרב ישעיהו הבר, מלאך של חיים, הלך לעולמו. אך בזכותו ימשיכו לחיות אנשים רבים. יהודי טוב עם מסירות מוחלטת. יהי זכרו ברוך."

יאיר לפיד הגיב אף הוא לפטירת הרב הבר, "‏בשורה עצובה בסוף היום הזה. הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים", היה איש מיוחד שהקדיש את חייו להצלת חיים של אחרים. הוא נלקח מאיתנו בטרם עת והשאיר לנו ציווי של נתינה ואהבת הזולת. משתתף בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך.

שר החינוך רפי פרץ הגיב על מותו בטרם עת של הרב ישעיהו הבר ז״ל מנגיף הקורונה: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא״. הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו.