הממשלה תכריע הבוקר אילו בתי עסק ייפתחו

על רקע מחאות העצמאים, ולחץ מצד השרים, נדחתה ישיבת הממשלה ותתקיים הבוקר, מסתמן, חנויות הרחוב והמספרות ייפתחו, יותר טייק אוויי ממסעדות, אך לא ברור האם מרכזי הקניות ומכוני היופי ייפתחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/20 07:44 ל בניסן התשפ

הממשלה תכריע הבוקר אילו בתי עסק ייפתחו
צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

הממשלה צפויה להתכנס בבוקר (יום ו') באופן מקוון ולאשר הקלות נוספות ומשמעותיות במשק, ובהן ככל הנראה פתיחתן של כל חנויות הרחוב - מספרות, החלפת כספים, אולומות תצוגת מכוניות. ההקלות המסתמנות מגיעות על רקע הקריאות הגוברות להקלה בהנחיות ופתיחת ענפים נוספים במשק, הן מצד השרים עצמם והן מצד העצמאים, שבימים האחרונים יצאו לשלל הפגנות בשל מצבם הכלכלי החמור.

נזכיר כי ישיבת הממשלה היתה אמורה להתקיים אמש (ה'), אך נדחתה להיום בשל קבלת חוות הדעת המשפטית וחומרים נוספים בנושא, באיחור, כך לפי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן. פתיחת החנויות הנוספות תיעשה לפי הנחיות משרד הבריאות ותוך הקפדה על כללי היגיינה, חבישת כפפות ומסכות, ספרים אף יחוייבו במיגון עיניים מיוחד על מנת למנוע את התפרצות הנגיף מחדש. 

בכירים בממשלה אמרו כי מאחורי הקלעים הייתה "מלחמת עולם" בין אנשי האוצר לבין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "הוא גורר רגליים ומנסה לתקוע את ההקלות. הוא מושך את ניסוח התקנות כדי שלא יגיעו לממשלה וכך נאבד עוד יום יקר. האיש אומר על הכול לא. אין שום היגיון בהחלטות שלו", אמר אחד הבכירים. לפי הגורמים בר סימן טוב עיכב את ההקלות בתקנות לשעת חירום בשל מחלוקת על היקף ההקלות ועל הנוסח המדויק שלהן.

במקביל דיווח אתמול משרד הבריאות כי מניין הנדבקים הכולל בישראל בנגיף הקורונה עומד כעת על 14,803 – עלייה של 305 בתוך יממה. מנגד, מספר המחלימים עמד אתמול על 396. עוד שלושה נפטרו מסיבוכי הנגיף ומניין המתים הכולל בישראל עומד על 192.