ראש הממשלה ספד לרב הבר: "היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית"

ההודעה על פטירתו של הרב הבר התקבלה הערב בצער רב. השר סמוטריץ ספד: "איש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 23:46 כט בניסן התשפ

ראש הממשלה ספד לרב הבר: "היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית"
הרב הבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם ההודעה של מותו של הרב ישעיהו הבר, המערכת הפוליטית ואישי ציבור מגיבים בצער על מותו של האיש שהקים את עמותת "מתנת חיים" ודאג בעזרתה להצלתם של מאות אנשים. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב עם פטירתו של הרב ישעיהו הבר:"אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה.
הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים.
הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו.
תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. 
יהי זכרו ברוך."

המערכת הפוליטית כולה ספדה הערב (ה) לרב הבר. וחברי הכנסת והשרים כתבו הספדים על האיש ששינה את מפת תרומות הכליות בישראל.

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' ספד: "הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד. הלב בוכה."

ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין: "הרב ישעיהו הבר, המלאך שהציל את חייהם של כל כך הרבה בני אדם, נפטר הלילה מנגיף הקורונה. הוא היה יחיד בדורו. רגיש מאין כמוהו ומחויב למשימה כפי שרק בודדים עושים. זכיתי להכירו וגיליתי איש נדיר שכל כולו נתינה ותרומה לחברה, שאף פעם לא התגאה והחזיק טובה לעצמו. עם ישראל חסר הלילה אדם גדול, ואין מילים של תנחומים על פטירתו. 
יהי זכרו ברוך".

יולי אדלשטיין והרב הבר

יולי אדלשטיין והרב הברצילום: ארגון מתנת חיים

איש התקשורת ודוברו של הרב הבר ירח טוקר כתב: "  ‏ברוך דיין האמת. נלקח מאיתנו קודש הקודשים של דורנו. הרב ישעיהו הבר צדיק יסוד עולם ברוך דיין האמת. אדם שהציל 800 אנשים נשים וילדים נלקח לבית עולמו.  ההורים שלו בני 90 קיבלו כעת את הבשורה המרה.  אסון לכולנו."

ח״כ יועז הנדל בטוויטר כתב: ״עצוב מאוד לשמוע על מותו של הרב יהושע הבר. בחייו הציל מאות בני אדם. מאות עולמות ומלואם.  ‏זוהי אבדה כבדה לכל מי שמאמין ברוחו העזה של העם הזה״.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. 
אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה."

ח״כ אופיר סופר:‫ "‫הלב כואב על פטירתו המצערת של הרב הצדיק ישעיהו הבר. הרב הבר, יהודי יקר ותלמיד חכם, עשה כל כך הרבה חסד וזכה להציל חיים של יהודים רבים. פטירתו היא אבדה גדולה לעם ישראל.‬ ‫המקום ינחם את רעייתו ובני משפחתו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד."

ח״כ ניר ברקת: "אני כואב את פטירתו של הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהלך לעולמו מנגיף הקורונה.
‏עם הקמת ארגון 'מתנת חיים', הרב הבר היווה בחייו נקודה של אור לחולים שהיו זקוקים לכך והציל נפשות רבות. מותו הוא אבדה גדולה לעם ישראל ולעולם כולו."

ח"כ חילי טרופר: "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים.  במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם. רבים חייבים לו את חייהם והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד."

שר החינוך רפי פרץ על מותו בטרם עת של הרב ישעיהו הבר ז״ל מנגיף הקורונה: ״כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא״. הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו.

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי: "כל המציל נפש אחת כאילו קיים עולם מלא. הרב הבר זכר צדיק לברכה, בנה עולמות רבים, ורבים חווים לו את חייהם. 
במועצה אזורית הר חברון מעל עשרים תושבים שתרמו כליה לאחרים שאינם מכירים בזכות מפעל חייו של הרב 'מתנת חיים'. בדרכו המיוחדת חיבר הרב בין חלקי העם בקשר של דם וקירב לבבות של רבים.  תושבי הר חברון כואבים ומבכים את לכתו ושולחים תנחומים וחיבוק מלב כואב למשפחתו."