עימותים מחודשים במאחז "קומי אורי"

לאחר שאמש תועדו השוטרים באלימות אגרסיבית כנגד תושבי המאחז, כעת נתפסו נערים כאשר הם מנקבים את הצמיגים של רכבי משמר הגבול. עו"ד נתי רום : "המשטרה פועלת בניגוד לחוק, ומונעת ממשפחת זארוג לשוב לביתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 21:30 כט בניסן התשפ

עימותים מחודשים במאחז "קומי אורי"
הנערים המפונים, צילום: ללא

משטרת ישראל פינתה אמש (ד') בשעות הלילה את אחד הבתים הנמצאים בשלבי הבניה במאז "קומי אורי" הסמוך ליצהר, ומהתמונות שתועדו במקום נראה כי הפינוי נעשה תוך אלימות פיזית. כוחות משמר שהגיעו לשכונה קומי אורי בישוב החלו לפנות את תושבי הבית שנבנה מחדש לאחר שנהרס, אך נהגו באלימות לתושבי המקום תוך כדי הפינוי.

היום חודשו העימותים לאחר שדווח על עשרות מתיישבים שמתפרעים בשעה זו במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי" שליד יצהר. המתפרעים ניקבו שני צמיגים של רכב מג"ב. כוחות מג"ב פועלים במטרה למנוע מהמתיישבים לשוב למאחז שפונה אמש. מהמשטרה נמסר: "הכוחות נחושים לאכוף את הצו הצבאי המגדיר את המאחז כשטח צבאי סגור ונגד כל מי שינסה לפגוע בלוחמים תינקט אכיפה נחושה וחסרת פשרות".

על פי ארגון חוננו כוחות מג"ב ומשטרה, מונעים  ממשפחת זארוג, וממשפחה נוספת לשוב לשכונת קומי אורי בהם הם מתגוררות ביצהר. במקום נמצאים תושבים נוספים מיצהר אשר הגיעו למקום למחאה ולתמיכה במשפחה. עו"ד נתי רום אשר מעניק למשפחות סיוע משפטי מטעם ארגון חוננו מסר "מרשי הגיע חזרה לביתו, הוא תושב קבוע במקום מזה מספר שנים, החוק קובע כי שטח צבאי סגור לא יחול על תושבים המתגוררים במקום. בניגוד לחוק וביודעין, המשטרה ומג"ב פועלים בניגוד לחוק, תוך שהם מסרבים למרשי להיכנס לשכונת מגוריו, וזאת לטענתם כיוון שביתו נהרס והא כבר אינו תושב המקום".

יצויין כי פעילות משמר הגבול נעשית בשיתוף המנהל האזרחי ומטרתה לפנות בסך הכל שישה מבנים לא חוקיים באזור יצהר, שאחד מהם הוא הבית אליו הגיעו הלילה הכוחות. ארבעה מהמבנים נמצאים במאחזים 'כיפה סרוגה' וב'תקומה', מדובר במבנים בהם מתגוררות משפחות עם ילדיהם. שני מבנים נוספים נמצאים במאחז 'קומי אורי', שנבנו שוב לאחר שפונו בינואר האחרון.

תיעוד מהאלימות אמש: 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן