עקיבא נוביק חושף: אני העיתונאי שפנה למ"מ פרקליט המדינה בעניין מנדלבליט

עיתונאי חדשות 13 חשף כי הפנייה שהגיע לדן אלדד בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה, ובעקבותיה, לטענת אלדד, מנדלבליט מעוניין בהדחתו, הגיעה ממנו, וקשורה למעורבותו של היועמ"ש בפרשת הרפז

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 20:52 כט בניסן התשפ

עקיבא נוביק חושף: אני העיתונאי שפנה למ"מ פרקליט המדינה בעניין מנדלבליט
עקיבא נוביק, צילום: באדיבות המצולם

‏‏האם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מעוניין שכהונתו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, לא תוארך בשל מידע בעייתי בעניינו, שנבדק על ידי אלדד? את הטענה הזו העלה הערב (ה') מ"מ הפרקליט, לאחר שהיועץ הודיע לשר המשפטים כי יש מניעה משפטית שימשיך לכהן בתפקידו. אלדד טען כי בעקבות פנייה של עיתונאי אליו לפני מספר שבועות, הוא בדק מידע בעייתי בעניינו של מנדלבליט, ועל כן מנדלבליט מעוניין שכהונתו לא תוארך.

בהמשך הערב חשף הכתב הפוליטי של חדשות 13, עקיבא נוביק, כי הוא העיתונאי אליו התכוון אלדד: "לפני חודש וחצי פניתי בשאילתא למשרד המשפטים, בקשר לסגירת תיק מנדלבליט בפרשת הרפז", כתב נוביק בטוויט. "השאילתא הזו הועברה גם למ״מ פרקליט המדינה דן אלדד והוא החל לבדוק אותה. אלדד סבור שבגלל הבדיקה הזו מנדלבליט נלחם בו".

לדברי נוביק, "‏שאלתי את משרד המשפטים לגבי עילת הסגירה של תיק מנדלבליט, ובעיקר מה חשב הפרקליט דן אלדד על עילת הסגירה כשליווה את התיק. משרד המשפטים ניסו להתחמק מלהעביר לאלדד את הפניה בטיעון שקורונה ושעת חירום. רק אחרי לחצים העבירו לו אותה".

נוביק מסביר כי אלדד החל לבדוק את הנושא בתקופה האחרונה: "‏אלדד החל לבדוק את הנושא (למה נסגרה חקירת מנדלבליט בלי להחליט על עילת הסגירה. האם בגצ שהכריז שאין אשמה במעשיו נחשף לכל חומרי החקירה). זמן קצר מאד אחרי שהחל בבדיקה, הגיעה המתקפה של מנדלבליט".