שר החינוך למורים: "העבודה בחודש יולי הכרחית לחינוך ולמשק כולו"

הרב רפי פרץ מתייחס לסוגיות הבוערות במערכת החינוך, שכר המורים בימים אלו, הלמידה מרחוק והארכת שנת הלימודים. "מורה שמלמד מרחוק לא עושה זאת בהתנדבות אלא בשכר. גיבשתי מתווה המחייב שמורים יקבלו את שכרם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 19:27 כט בניסן התשפ

שר החינוך למורים: "העבודה בחודש יולי הכרחית לחינוך ולמשק כולו"
הרב רפי פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר החינוך הרב רפי פרץ שלח הערב (ה') אגרת לכלל עובדי ההוראה בישראל והתייחס לסוגיות שעל הפרק. השר כתב, "לפני חג הפסח נאלצנו לסגור את בתי הספר ולעבור למתכונת של למידה מרחוק, מתוך תפיסה שורשית שהחינוך צריך להמשיך. זו עמדה ערכית - חינוכית – תפקידנו כמערכת חינוך אינו נגמר בשער בית הספר. המחנכת או המחנך – תמיד מחנכים. השבוע מערכת החינוך חזרה ללמד ביתר שאת. ביצענו שינויים לאור ההערות שקיבלנו, ניסחנו מסמך המלצות שנותן סל של כלים ואפשרויות בלמידה מרחוק, וחזרנו ללמד. אנו מקבלים תגובות טובות מהורים ומורים על כך שהלמידה מכניסה לסדר יום, היא ממשיכה את הרצף החינוכי ונותנת כלים חדשים ללמידה עבור התלמידים".

השר התייחס לביקורות שנשמעת, "אנחנו כמובן שומעים גם קולות שונים וביקורות, עושים את ההתאמות הנדרשות בהתאם למציאות המתפתחת, אך דעו שכתפיסה חינוכית, הלמידה מרחוק היא חלק אינטגרלי ממערכת החינוך, ואני סבור שהיא עוד תתפתח ותהפוך לכלי מרכזי גם בשגרה״.

על רקע המחלוקת בין הסתדרות המורים למשרד האוצר בעניין חודש יולי אמר שר החינוך, "אין זה סוד שעדיין לא הושגה הסכמה בין הסתדרות המורים למשרד האוצר, ולכן גיבשתי מתווה המעריך את עבודתם המסורה של המורות והמורים בישראל ומחייב לאור זאת שיקבלו על כך את שכרם וביחד עם התפיסה שחודש יולי הכרחי הן למהלך החינוכי והן למהלך המשק כולו. נפגשתי בנושא עם שר האוצר כחלון ועם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ואני פועל כדי שנוכל למצוא מתווה ראוי שימצא את האיזון הנכון בין הצדדים". 

השר הדגיש את עניין התגמול עבור הלמידה מרחוק ובירך את המורים על ההשקעה הגדולה שלהם בחינוך בסיטואציה הנוכחית. "מורה שמלמד מרחוק לא עושה זאת בהתנדבות אלא בשכר. אתם, המורות והמורים, עובדים. אתם מכינים שיעורים, פעילויות ועבודות עבור הילדים של כולנו. הלמידה מרחוק מצריכה יצירתיות והעמקה, ובזכותכם התלמידים נכנסו לסדר ולמידה - ולכן אתם ראויים לקבל את משכורתכם, בהתאם לעבודה שביצעתם. גם באוצר מבינים שעל הלמידה מרחוק מגיע שכר, והדיון כרגע הוא מה אחוז השכר שמגיע עבור הלמידה מרחוק, ואנחנו פועלים להגיע להסכמה בהקדם. אני רוצה לברך אתכם על המסירות שלכם. אני מאמין בכם ומודה לכל אחד ואחת מכם על ההשקעה האדירה בימים מיוחדים אלו".