השרים צפויים לאשר פתיחת חנויות ואיסוף מזון ממסעדות

החנויות שצפויות לשוב עם ההחלטה הן: חנויות הלבשה, מספרות, משתלות, ומסעדות בהן יתאפשר לקחת את המזון אך לא לשהות בהן. מי שנשאר עוד בסימן שאלה הם השווקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 16:43 כט בניסן התשפ

השרים צפויים לאשר פתיחת חנויות ואיסוף מזון ממסעדות
אפשר לעשות טייק אווי. מסעדות, צילום: רגבים

עוד הקלות צפויות לעבור אישור היום: משרד האוצר ומשרד הבריאות מקיימים דיון על פתיחת חנויות נוספות שיעלה לדיון בר היום (ה') לישיבת ממשלה. מסתמן כי החל ממחר או מיום ראשון, רובן המוחלט של החנויות ברחובות ייפתחו. ההחלטה צפויה לקבל אישור לאחר לחץ מסיבי מבעלי החנויות שנותרו מושבתים כבר כחודש, וכן בעקבות הציות להוראות בקרב הציבור הישראלי.

חניות רבות צפויות להיפתח, תוך שמירה על הנחיות והגבלות מפורטות, על מנת למנוע הידבקות מהנגיף. מדובר בחנויות פרחים, משתלות, חנויות תכשיטים, חנויות להמרת כספים, ואולי גם חניות הלבשה והנעלה. גם מספרות צפויות להיפתח אך בהן יהיו הוראות מיוחדות לשמירה על הכללים. במשרד הבריאות נוטים לאשר איסוף עצמי ממסעדות, כך יוכלו בעלי חנויות המזון ודוכני האוכל המהיר לפתוח שוב את העסקים.

יש מקומות שעדיין נמצאים בדיון אם ייפתחו או לא והם השווקים וחנויות הקוסמטיקה, הקניונים יישארו סגורים. לאחר הדיונים בין המשרדים ההחלטה תעלה היום לישיבת ממשלה ושם יתבקשו לדון בהמלצות ולקבל החלטה רשמית. הדיון על מערכת החינוך נדחה ליום ראשון.