איכילוב: תשובות לבדיקות קורונה - בתוך שעה וחצי

המרכז הרפואי בתל אביב הודיע כי טכנולוגיה חדשנית במעבדות המרכז תאפשר לקבל תוצאה מהירה במיוחד בבדיקה לגילוי הנגיף: "פועלים להרחיב את בדיקה מהירה זו עבור מוקדי פעילות אסטרטגיים נוספים בבית החולים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/04/20 16:29 כט בניסן התשפ

איכילוב: תשובות לבדיקות קורונה - בתוך שעה וחצי
ד"ר חנוך גולדשמיט, צילום: גדי סגל

טכנולוגיה חדשנית באגף המעבדות של המרכז הרפואי איכילוב, תאפשר ביצוע ופענוח בדיקת לגילוי נגיף הקורונה בתוך שעה וחצי בלבד. כך נמסר מהמרכז הרפואי.

ד"ר חנוך גולדשמידט, מנהל אגף המעבדות, אמר: "מדובר בטכנולוגיה מתקדמת ואמינה ביותר שביישום מותאם לווירוס הקורונה, מעניקה לנו, עבור מוקדים אסטרטגים בבית החולים כמו חדרי המיון השונים; מיון כללי, יולדות וילדים, אפשרות לקבל תוצאה של בדיקת קורונה בתוך זמן קצר ביותר, לטובת תפעול נכון של מחלקות בית החולים למניעת חשיפה של צוותים ושאר המטופלים".

ד"ר גולדשמיט הוסיף כי "מדובר ביחידה שמבצעת לכל דגימה בנפרד ובאופן רציף תהליכי הפקה, עיבוד ופענוח". לדבריו, "אנו פועלים להרחיב את אפשרות בדיקה מהירה זו עבור מוקדי פעילות אסטרטגיים נוספים בבית החולים כחלק ממגוון הפתרונות שברשותנו".

על פי נתוני משרד הבריאות, ביום שני האחרון בוצעו בישראל 13,342 בדיקות לגילוי קורונה, וביום שלישי 11,422 בדיקות. אמש הפסיקה מד"א את הבדיקות ברחבי הארץ, אחרי שמשרד הבריאות עדכן כי כעשרת אלפים מטושים נמצאו פגומים, אך לאחר מכן התחדשו הבדיקות.