"תפתחו את ההר", צפו: סטודנטים מוחים נגד סגירת הר הבית

תנועת "סטודנטים למען הר הבית" קיימה הפגנה נגד סגירת הר הבית ודרשה לפתוח את המקום לתפילות עוד היום. "לפי החוק דין הר הבית הוא דין כיכר ציון ולכן מה שצריך זה להמשיך לעמוד על זכותנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/04/20 13:56 כט בניסן התשפ

"תפתחו את ההר", צפו: סטודנטים מוחים נגד סגירת הר הבית
מחאת האזרחים, צילום: סטודנטים למען הר הבית

עשרות השתתפו הבוקר (ה') במחאה נגד המשך סגירת הר הבית. המחאה, שהתקיימה בהובלת תנועת "סטודנטים למען הר הבית" נערכה בכניסה להר הבית ומתחם הכותל המערבי וקראה להנהגת המדינה לאפשר קיום תפילות לפי נהלי משרד הבריאות בהר הבית - עוד היום. בין הקריאות שנשמעו במקום נאמר "מדינה עברית, עלייה חופשית" וכן "תפתחו את ההר".

צפו בתיעוד: 

תום ניסני, יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית" אמר כי "המצב הקיים בו הר הבית נסגר לכניסת יהודים בהסכם עם ממלכת ירדן בעוד במקומות קדושים אחרים לעם היהודי מתקיימים מניינים בכל יום ביומו, תחת מגבלות משרד הבריאות. זאת בעוד שמאות אנשי ווקף ממשיכים להיכנס ולצאת מהר הבית, לפעול בו כרצונם ולהתפלל בכל יום".

העיתונאי ואיש הר הבית ארנון סגל אמר בהפגנה כי "יתכן שדווקא הימים הקשים האלה של מגפת הקורונה באים להמחיש איך נראה הר הבית בכל יום, כאשר קבוצות יהודים מוגבלות בו באופן קבע". היועץ המשפטי של תנועת סטודנטים למען הר הבית, עו''ד זיו מאור אמר כי "חשוב לזכור שאנחנו בצד של החוק. לפי החוק דין הר הבית הוא דין כיכר ציון ולכן מה שצריך זה להמשיך לעמוד על זכותנו". בתנועה ביקשו להדגיש כי ההפגנה התקיימה תוך הפקדה יתרה על נהלי משרד הבריאות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן